Tanulságos sztori, hogy milyen fontos dolgok csúszhatnak el a kommunikáción, ill. annak hiányán:

"Hello hhunter!

Olvasgattam a blogodat, és gondoltam megosztok egy tanulságos történetet.
Történt 2006 év végén, hogy a cég, ahol termelésvezetôként dolgoztam, tulajdonost váltott. Négy év munkaviszony után, aminek egyik alappillére az volt, hogy a tulajdonos anyanyelvét én is anyanyelvi szinten beszéltem, gondoltam itt az idô, hogy kipróbáljam magam a munkaerôpiacon. A pozícióm nem látszott veszélyben forogni, de az alkalmat megragadtam, megindultam a szokásos körökön. CV elkészül, az ajánlatból kiválasztott cégekhez valódi motivációs levél megszületik (már ahol kiderült, mi a cég, ahol nem, oda sablonközeli). Természetesen az aktuális alkalmazómat tájékoztattam a szándékomról, meg is beszéltük, hogy január elején elkezdem betanítani az utódomat, február elején kezdhetek máshol.

Egyes számú fejvadász cég kiajánlott két helyre, egyik borzasztóbb, mint a másik, mindkét helyen még az interjú végén elmondtam, hogy miért nem szeretnék ott dolgozni, fejvadász mély szomorúsággal lemondott rólam. A direkte meghirdetett állásajánlatokból pedig nem jött válasz. Mindeközben az aktuális cégnél csak nem találtak senkit a helyemre.

Ez az egész folyamat november elejétôl indult, és most vagyunk december közepén. Egyszercsak jön hívás az egyik cégtôl, aki saját nevével hirdetett. Elsô kör HR-es néni, netrôl vadászott pszicho teszt, motiváció, bérigény (a kategórián belül magasra lôttem), egy kis szakma, majd meleg búcsú. Három nap múlva angolajkú telefonáló, második kör, legyek so dear. Megérkezem, 5 óra szakmázás, séta a feladatot képezô üzemben, mit látok, mit javítanék, mit tennék, hogyan kezelném, végig azzal az úriemberrel, aki a kiválasztott fônöke lesz. Interjú végetér, meleg búcsú. Az állás nagyon tetszene a leendô fônök emberileg is, szakmailag is, tényleg olyan állás, amire lecserélném az aktuálist. Ekkor eljön a Karácsony, aktuális cégemnél még mindig semmi hír az utódról, talán az egyik csoportvezetôt kellene, majd januárban kiderül, ne aggódjak.

Két ünnep között az üzemben karbantartunk, jön a telefonhívás az új cégtôl, HR-es hölgy, aki kerek perec elmondja, hogy ô nem ezt tanácsolta, de ketten maradtunk bent egy másik jelölttel, és még újév elôtt fel kell venni valakit, másnap menjek. Nagyon sajnáltam, de én legközelebb január elején tudok menni, mert karbantartunk, kezdeni pedig -mint azt korábban említettem- csak február elején. Neki ez nem tetszik (ezekkel a szavakkal), nodehát a fônök dönt, viszhall. Noha a belsô konfliktus nem tartozik rám, de némi kárörömmel tölt el, hogy a szakmai interjú talán nagyobb súllyal esik a latba. Másnap írtam egy emailt a fônöknek, elmagyarázva, hogy a karbantartás az szent, nincs még utódom, én így a céget nem hagyom itt, de február elején tudok kezdeni.

Emailra semmi válasz, munka újraindul januárban, eltelik két hét, én szorgosan tanítom be a legértelmesebb csoportvezetômet, új cégtôl semmi válasz, aktuális cégnél meeting. Az új tulajdonos pont az én pozícióm felett nyírja el a céget, a velem azonos szinten lévôk ajánlása alapján felajánlják a fônököm pozícióját, jobb bér, juttatás. Én mond, hogy lassan három hete nem jelentkezett az új cég, elfogadom, kezetfog, mindenszép.
Minden kommunikáció nélkúl eltelik még két hét, február elején hív a HR-es az új cégtôl, hogy hol vagyok. Én értetlen, hol lennék, elmondom hol vagyok. A nô felháborodik, hogy dehát nekem február elején kezdenem kellett volna, és ô megmondta, hogy milyen ember vagyok, és tessék, és lámlám. Még egy emailt írtam az angolajkú fônöknek, tisztázandó, hogy egyetlen sor email, vagy egyetlen hívás nélkül talán mégsem állítok be hozzájuk dolgozni. Emailre válasz nem érkezett. Azóta sem. Azóta is ugyanott dolgozom."

Egyrészt korrekt, hogy tájékoztattad az aktuális alkalmazódat, és persze korrekt, hogy ő ennek tudtával nem nehezítette meg a dolgodat. Korrekt, hogy nem hagyod szarban a céget. A HR-es pina meg egyrészt nem gondolkodott a jelölt fejével, másrészt olyan magatartást várt volna el a jelölttől, amiért saját alkalmazottat megkövezne. Teljesen skizo, ráadásul nem volt érdemleges kommunikáció, tartsuk a lelket a jelöltben, ill. konkrét tájékoztatás a végleges döntésről. A HR-es tehát több ponton hibázott, érzelmet vitt bele ráadásul ebbe az alapvetően üzleti jellegő hivatalos aktusba, amivel többet ártott mint használt. Aki ennyire nincs tisztában a kommunikáció jelentőségével, és nem képes a másik fél érdekeit felismerni, nincs benne empátia, az nem való HR-esnek. Egy jó fejvadász/közvetítő cég ezt a helyzetet tudta volna kezelni normálisan, úgy, hogy időben mindkét fél kölcsönösen megelégedve egymásba boruljon.

Egy dolog a pályázónak: dobhattál volna egy mailt, amikor elnyerted a főnököd poziját, hogy már nem aktuális.

A bejegyzés trackback címe:

https://headhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr30749101

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: SavvyCube eCommerce analytics 2018.08.13. 03:44:20

Hazai elit versenyzői TOP5 OCR verseny 2017-ből - OCR Magazin

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iron1 2008.11.11. 16:19:48

Hát, szerintem egy csomó HR-es a kommunikációnál vágja el magát. Apróságokra kellene ügyelnie (pl. dobni egy emilt, hogy mondjuk kis türelmet, egy héten belül keressük), de sokszor ezt nem teszik meg. Volt már olyan, hogy ha nem tetszik eszméletlenül a potenciális állás, megmondtam volna a fejvadász cégnek, hogy köszönöm a "munkájukat", s töröljenek a nyilvántartásukból, mert velük nem szeretnék együtműködni.

Balance Of Power 2008.11.12. 12:22:37

Miert is kellett tajekoztatni a munkaadot arrol, hogy elkezdtel NEZELODNI? Nem veszelyes ez egy kicsit? OK, hogy lojalitas, de azert jotundernek nem kell lenni...
Vagy mindenkeppen leleptel volna februarban, ha van uj allas, ha nincs?

Balance Of Power 2008.11.12. 12:23:23

Mondjuk azert az angolajku fonok is meger egy miset...

váj mí 2008.11.12. 18:58:42

Mondjuk azt én sem értem, ha az angol boss-szal nem volt konkrét megállapodás, hogy márpedig február elejétől kezdeni köll az új cégnél, akkor miért nem válaszolt egyetlen e-mailre sem a boss. Már ha közvetlen neki írt a pályázó, nem a hr cégen keresztül ment a levélváltás. Ha meg közvetlen neki írtm, és jó 1,5 hónapig semmi válasz, akkor talán nem is baj, hogy nem váltott. A HR-s liba viselkedésére pedig sem mentség, sem magyarázat ...

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.12. 22:55:45

Balance Of Power 2008.11.12. 12:22:37

sztem ez tök korrekt, van még ilyen cég, ahol megteheted, hogy több eredményes év után, ha arrébb állnál, nem tesznek alád. ez a cégnek is jó, mert fel tud készülni a pótlásra

angolajku főnök védelmében annyit, hogy persze, böffenthetett volna valamit, de lehet hogy kb. 300 e-mailt kap naponta (mert pl. CC-ben ott figyel minden kis szar e-mail esetén), vagy az aszisztense szortírozza elő az e-maileket, és ez elkavarodott. vagy az is lehet, hogy a HR-es a jelöltre fogott mindent, így ezért vette semmibe a válaszadást

Balance Of Power 2008.11.13. 09:07:36

Szerintem semmifele napi 300 level nem mentseg.
Asszisztens az meg ket "sz" :D

De osszessegeben tenyleg a franc sem akar ilyen cegnel dolgozni...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.11.14. 08:44:14

BOP:
Nálunk elég sok feladat összpontosul a termelésvetzetô kezében, nem szólni elôre kibaszás. Sokkal többet ér egy jó referencia, akit bármelyik jövôbeli alkalmazóm bátran felhívhat, mint egy olyan excég, ahol epét hánynak a nevem hallatán.

váj mi:
neki írtam közvetlenül... illetve arra a címre, ami a névjegykártyáján volt (vezetéknév@cégnév.my) ôszintén szólva nem tudom, hogy olvasta -e.

hhunter:
Valakinek valamit mondani kellett volna, ha ennyi info alapján a sztorim úgy szólna, hogy "és akkor február elsején megjelentem az új cégnél, ahol azt sem tudták ki vagyok", én lennék a legnagyobb barom.

jah, enyém a sztori

Balance Of Power 2008.11.14. 13:44:02

Mindenhol kibaszol a regiekkel, ha elmesz. De azert tenyleg felesleges szolni, ha elkezdesz hirdeteseket nezegetni es interjukra jarni. Nem tudhatod elore, milyen hatast valt ki a fonokbol...
A ceget azert ne tedd mar sajat magad ele.

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.14. 14:27:10

BOP, sztem van ahol lehet tudni. pl. ha én elmennék a cégtől, szólhatnék, nem tennének alám. sőt, ha mondjuk azt mondanám, gyerekek, kiégtem, mást akarok csinálni, még segítenének is. de tény, hogy a legtöbb cégnél személyes sértésnek veszik, ha valaki el akar menni a cégtől, ezért jobb, ha magának őrzi meg a titkot, hogy állást keres

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.11.14. 14:44:18

BOP:
Egy jól elôkészített felmondás, megfelelô betanítással, átszervezési segítséggel nem kibaszás. Persze ehhez partner is kell, mármint a cég oldaláról.
Én megtehettem, sôt az idô engem igazolt, nagyon sok rosszabb lefolyása lehetett volna a sztorinak.
süti beállítások módosítása