kiakadás part 3

2009.11.11. 08:30

"További megtapasztalt szarvashibák a HR „felkészültségét és szakértelmét” hangsúlyozva, a teljesség igénye nélkül:

- interjú, ahol fél órán át nem vették észre (bizottság), hogy az előttük lévő önéletrajz nem az enyém, sem a fényképet tekintve, sem a tartalmát tekintve, de még a válaszaimból sem esett le nekik.
- a HR-es, aki "elfelejtette" magával hozni az interjúra a pályázatomat, de tudni akarta, hogy én készültem-e belőlük?. Mit tudok a cégről, miért akarok ott dolgozni, milyen humorom van, bár a humor tényező a pályázati kiírásban sem elvárásként, sem pedig előnyként nem szerepelt. Ezen a kérdésen lovagolt a kb. 10 perces interjú alatt, vajon angol vagy hofis humorom van-e?
- egy nevesnek mondott fejvadász cég, aki csoportos interjúkat tart és az interjút egy olyan  nyomtatvány kitöltéséhez köti, amely csak akkor lenne ildomos és jogos, ha már felvettek, akkor is csak a megfelelő osztályra tartozna, (bankszámlaszám, adószám) nem a HR feladata.
- több képesítésem is van. Egyik a számítógépes grafika. Tehát grafikai szakterületre jelentkeztem a CORA áruházlánc egyik áruházába. 5 pasi volt az interjúztató, akik röhögve ajánlották a 3. körben a grafika munka helyett, szó szerint, a baromfiaggató munkakört.
- a HR-es, aki egész délelőtt lyukat beszélt a hasunkba, a lényegről (fizetés, munkarendről) csak az kapott infót a legvégén, aki a sok baromságot képes volt végighallgatni és nem nőtt tyúkszem a hátsóján. Türelmének gyümölcse így nyilván meg is lett, ha máshol nem, hát élesben: a minimálbér is necces + jutalék, folyamatos munkarendben kell dolgozni (0-24 óra, ünnepnap, szombat, vasárnap), magánélet? Hol élek én? Istenem! Csak nekik ne kelljen ilyen munkát csinálni.
- a HR-es, aki egy cirka nettó 90 e Ft-ot taksáló munkakörnél akarja gyakorolni az ún. stresszinterjút. Na, ne!!!
- a 25 éves, aki hiszi, hogy el tudja dönteni a rengeteg "szakmai" tapasztalatával és a monotonitást mérő hülye teszttel (megcsinálta velem, mert ő még sosem csinálta: az enyém jobb lett), hogy az okleves gépészmérnök (summa cum laude) vajon megfelel -e gépészmérnöki pozícióra?
- a HR-es, aki azért zárt ki a személyes interjú lehetőségéből (telefonos interjú), mert a csillagjegyem - szerinte - szörnyű, nem klappolt a munkakörhöz. Ettől lepetéztem. Legközelebb megkérdezem, hogy milyen csillagjegyű legyek? Ha ez a feltétele, hogy felvegyenek már végre valahová, hát legyen. Homokos is leszek, ha gondolják.
- a HR-es, aki kiközvetít próbanapra és az alapján akarja kiválasztani a megfelelőt. Amikor megkérdezem, hogy mennyi díjat kapok, ha már dolgozom egy teljes napot (feltehetőleg hiába), kinyitja az ajtót, és közli, hogy csak nekem akart jót...Könyörgöm! Annyira nem lehet valaki rossz helyzetben, hogy ingyen dolgozzon.
- a földi munkáltató (ugyanabból a városból származunk), aki nem az irodába, hanem egy füstös kocsmába hív interjúra, aki meghív ugyan kávéra, de velem fizetteti ki. A tényleges irodája a szomszédban van. Pályázati koordinátori munkakörre pályáztam. Tett egy nemem felajánlást, hogy ad 12 e Ft-ot, vegyek rajta egy camping kerékpárt és azzal járjak az önkormányzatokhoz pályázatírás ügyben. Merthogy Kezdjem mindjárt a váci önkormányzattal. Mondtam, hogy nem tudok kerékpározni és a bérletnek sokkal jobban örülnék. Mivel a cég a Duna budai oldalán a Battyhányi térhez van közel én pedig a pesti oldalon lakom közel a Parlamenthez ezért éltem a gyanúval, hogy felkínálja esetleg a csónakos megoldást, mint közlekedési eszközt így megelőzve a „bajt” közöltem vele, hogy úszni sem tudok.

Igen, sokszor jöttem ki úgy interjúról, hogy az emberi méltóságomból semmi nem maradt, és szégyelltem, hogy egyáltalán időt, pénzt áldoztam arra, hogy besöpörjek egy újabb megaláztatást.
Rotyog az emberben a düh és nyilván tenni szeretne ez ellen, de jelenleg nincs hatékony jogorvoslat s mint a legtöbb dolog nálunk, a pályázók, a munkavállalók védelme sem kiforrott. Nagyon finoman fogalmaztam.
Amíg nincs retorzió, bármit megtehetnek a cégek.

A nehéz helyzetekben Arany János Epilógus c. verséből szoktam kölcsönözni egy gondolatot, amely szokott segíteni, de a fenti kiugróan irritáló helyzeteknél, sajnos nem jött be.

Ha egy úri lócsiszárral
Találkoztam s bevert sárral:
Nem pöröltem, –
Félreálltam, letöröltem

Kedves HR! Talán itt az ideje, hogy presztízskérdést csináljatok a munkaerőközvetítésből.. Emeljétek uniós szintre. Addig nem lehet minőséget elvárni, amíg Ti nem tudjátok biztosítani azt és ilyen történetek tömkelege kering a köztudatba.

Köszönöm, ha végigolvastátok.

Kitartást Mindenkinek! Vigyetek bele humort, az egy kicsit segít."

A bejegyzés trackback címe:

https://headhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr411512715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alapvető élelmiszer 2009.11.11. 09:50:56

"Ha én egyszer kinyitom a számat" :)
A 2. eset velem is többször előfordult, bejött az interjúztató egy üres lappal és jegyzetelt, amikor beszéltem a pályafutásomról. Először még felmentettem magamban ("biztos tönkrement a HD"), de amikor negyedik-ötödik ilyen eset előfordult, akkor elgondolkodtam, minek küldtem én akkor CV-t? (De tényleg, miért jó ez?)

A 3. esetbe sajnos én is sokszor belefutok. A nagy semmire minek kell TAJ-szám, adószám, stb.??

Az 5. esetbe szerencsére ritkábban. Bár pl. voltam a BKV-nál is interjún, ahol ez megy. a 40 perces tájékoztatóból 35 perc az agymosás ("ez egy rettentően fontos munkakör", stb.) és az utolsó 5 percben darálják le a fizetést.

Ezt már csak azt tudja felülmúlni, amikor a csoportos tájékoztatón ellentmondásba keverednek az interjúztatók. Megtörtént, hogy az első figura mondott egy 'a' verziót ("Mindvégig kölcsönzött munkaerő esznek"), a második 'b' verziót ("Egy évig kölcsönzött, aztán átkerül") és a harmadik férfi egy 'c' verziót ("Azonnal átkerül"), és a szemünk előtt keverednek vitába! Mai napig néha felbukkan a hirdetésük, egy bank-biztosítóhoz keresnek embereket.

Nils_Holgerson 2009.11.11. 11:19:56

Egy kicsit messziről közelítek, remélem nem baj? Én a kudarckerülő attitűdömet próbálom sikerorientáltra konvertálni, internetes társkereséssel. Ha szeretnéd megtanulni, hogyan viszonyulj az emberi hülyeséghez úgy, h ne saját kudarcként éld meg, és a helyén tudd kezelni, akkor nincs is ennél ideálisabb terep a gyakorlásra.

A álláskeresés már kockázatosabb, nem árt előtte néhány személyiségvonással gazdagodnia az embernek, ilyen pl.: a humor, meg annak elfogadása, ha nem akarsz te magad is meghülyülni, akkor nem szabad túl sokáig töprengeni más emberek hülyeségein.:-)

A napokban találtam egy nagyon klassz könyvet; Marcia Menter: The Office Sutras, Exercise for Your Soul at Work. Minden dolgozó lénynek melegen ajánlom. Segít megtanulni kezelni az emberi hülyeséget, a sajátodat, és másikét is. :-)

AmonShi 2009.11.11. 12:16:46

1.: cv azért kell, mert az alapján hívnak be személyes találkozóra. ha rossz a cv-d, hiába vagy te a munkaerők gyöngye, nem sokan fogják megkockáztatni, hogy behívjanak...
2.: nyilván a fizetésről azért beszélnek gyorsan-röviden-sehogy, mert nem igazán eu kompatibilis, tehát itthon elvárják, hogy üveggyöngyért dolgozz...
3.: stresszinterjút kivel gyakoroljon a HR-es, egy gyárigazgatóval, vagy egy ügyvezetővel??? mindenki beláthatja, hogy kísérletezni, gyakorolni a kisebb horderejű pozícióknál lehet, érdemes
4.: ha a HR-es nem a munkatapasztalataidról kérdezget, s nem túl szakmai az interjú, akkor nagy valószínűséggel annál a lehetőségnél már nem nagyon rúgsz labdába
5.: amikor mondvacsinált dolgokba kötnek bele, akkor valószínűleg túl idős vagy, s nem férsz bele a cég elképzeléseibe emiatt. (vagy túl tapasztalt, akiről nem feltételezik, hogy haptákba vágja magát egy 26 éves vezető első szavára...)

AmonShi 2009.11.11. 12:18:55

mindezeket csak azért írtam le, hogy más szemszögből is legyen rálátásunk a kiválasztási folyamatok bizonyos stációira, s nyilván nem védeni szeretném a felkészületlen HR-eseket!
süti beállítások módosítása