Tökcsősz, szakmabeli társam volt oly drága, és küldött egy önéletrajznak szánt irományt. Persze az önéletrajz szerzője azért nem teljesen "idióta", csak az önéletrajz írás nem sikerült túl jól. Példája viszont segíthet a hozzá hasonló felkiáltójel-függőknek a sikeres gyógyulásban, illetve a többieknek abban, hogyan ne nézzen ki egy CV. A CV nem egy novella, tehát ne egy történetet meséljünk el, hanem legyen pofás, áttekinthető, lényegre szorítkozó. Egy rakás CV minta elérhető a neten, ha kell link, vagy tanács, írjatok. Zölddel beleírtam némi okoskodást, hátha, pirossal pedig a kerülendő hibákat. Persze az egészet újra kéne írni, teljesen más formában.

Önéletrajz

 

Nevem, xxxxx. 1988. xxxxxx-én születtem xxxxxen.

Tanulmányaimat 1995-ben xxxxxx településen a xxxxxx  Általános Iskolában kezdtem, majd 2003. júniusában sikeresen elvégeztem a nyolc-általánost. -> ez már nem érdekes, ha van felsőbb szintű végzettség

Ezév szeptemberében xxxxxx településen, a xxxxxx Gimnáziumban folytattam tanulmányaimat, informatika tagozaton. Emelt szinten tanultam informatikát!

Angol és olasz nyelvet tanultam, nyelvvizsgám nincs! -> a nyelvtudás szintje lenne érdekes, de ez így nem derül ki

2007. júniusában sikeres érettségi vizsgát tettem! Ebben az évben szeptemberben xxxx településen a xxxx Közgazdasági Szakközép Iskolában tanultam, gazdasági informatikus és pénzügyi-számviteli ügyintéző szakon. Tanulmányi nehézségeim miatt, 2008. január 18-ai hatállyal megszüntettem a tanulói jogviszonyom.

Vidámnak, barátságosnak, toleránsnak tartom magam. Jó a stressztűrő képességem, bármi problémám van, azt nem lehet érezni! -> jó kis elfojtós, majd az elfojtott feszültségtől kiszámíthatatlanul nagyot robbanós személyiség... ne írjunk ilyet CV-be, hagyjuk meg az esélyt a pszicho tesztnek :)

Jelenleg Budapesten lakok albérletben a párommal.

Jó kommunikációs készségekkel rendelkezem, toleránsnak tartom magam! -> már volt 

Szeretek emberekkel foglalkozni! -> ez így faszság, mindenki ezt mondja, aztán persze papírvágó kést döfnél a csuklójába, amint valamelyik jajdeszeretemazember megsérti a komfortzónádat (ezzel mind így vagyunk, nyugi :)

Alapfokon jól kezelem a számítógépet, az office programjait és az internetet is rendszeresen használom! -> sokat internetezel, munkaidőben kis letöltés, kis online póket, ....danger....

Szeretnék Önöknél dolgozni! Bármilyen munkaidőt tudok vállalni!

Az önéletrajzomat jobban szerettem volna Word-el megírni, de sajnos nem adott a lehetőség! -> egy eldugott falu teleházában, könyvtárában, müvházában is van már számítógép, hát még Budapesten

Rendszeres internet felhasználó vagyok 5 éve! -> már megint ez az internet... keress a neten egy helyet, ahol van Word

Gyorsan tanulok, fejlödőképesnek tartom magam! A közeljövőben szándékomban áll nyelvvizsgát tenni angol nyelvből! -> alap, közép, felső?

Konkrét terveim nincsenek munkát illetően, hosszú távra keresek munkát! -> ezt máshogy kéne megfogalmazni, mert a "konkrét terveim nincsenek" mondatot sem munkavállalótól, sem élettárstól nem hallja szívesen az ember

Telefonon bármikor elérhető vagyok! Számom: xxxxxxx

Várom hívásukat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://headhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr62735589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meita 2008.10.29. 14:26:23

Alapfokon jól kezelem a számítógépet, az office programjait és az internetet is rendszeresen használom! -> sokat internetezel, munkaidőben kis letöltés, kis online póket, ....danger....

Ezt az egyet nem értem... Bár a megfogalmazás nem tetszik, de a lényeg, hogy (szerinte) tudja használni a netet, ha nem tudná, az a legtöbb helyen hátrány lenne. Simán lehet, hogy csak szabadidejében netezik, szóval egy ilyen következtetés elég elhamarkodott, nem?

Amúgy jaj.

Tündér25 2008.10.29. 14:36:16

europass.cedefop.europa.eu/europass/home/vernav/Europasss+Documents/Europass+CV/navigate.action

Én ezt a CV változatot ajánlom Mindenkinek! Jómagam is ezt használom, igaz külföldön...de ha otthon is ilyennel pályázik az ember, lehet, hogy egy "félpipivel" beljebb van :)

Iron1 2008.10.29. 15:04:20

Egyáltalán szokás még ezt a típusú cv-t használni? Baromi időigényes lehet belőle információt bányászni.

Én is a fentebbi eu-s cv egy módosított változatát használom. Azért módosítottat, mert azért az EU zászló mégsem kellene egy cv-be, sok benne a fölösleges kategória, s nehéz max. két oldalasra megcsinálni. A tördelése viszont tetszik, alapnak jó volt.

tökcsősz 2008.10.29. 15:04:38

Tündér25: én pont nem szeretem, és azt hiszem, ezzel a többi kolléga is így van, aki sok önéletrajzot kezel.

Két ok van, ami miatt nem a szívem csücske:
- sablonosít: nem látom az önéletrajzban az egyént
- áttekinthetetlen, irreleváns információkat is közöl (hol érdekel engem a 3 évvel ezelőtti munkahely pontos címe???)

Szóval inkább az amerikai típusú. De ez magánvélemény.

tökcsősz 2008.10.29. 15:07:44

Iron1: jellemzően amikor megkérdezem, hogy miért ilyen önéletrajzot ír a jelölt, az a válasz, hogy szülői tanácsra. És megy még bele a testvér családi állapota, szülők munkahelye, neve, stb.stb.

meita 2008.10.29. 15:50:43

menő lett az új dizájn :)

Tökcsősz, na ja, még nálunk is ezt tanították a gimiben, pedig nem volt rég. Kedves magyartanárnőnk még fitymálóan meg is jegyezte, hogy Európában (!) az amerikai típusú önéletrajz megy, de hát itthon úgysem azt kérik.:D És valszeg nem ő az egyetlen tanár, aki 1985 óta nem keresett állást. Ha sem az iskolában, sem otthon nem tudnak érdemben segíteni, elhiszem, hogy nem ritkán születnek még mindig ilyen cv-k.

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.10.29. 16:02:38

meita 2008.10.29. 14:26:23

OK, kicsit túlreagáltam, arra gondoltam, amire gondolom Te is, hogy elég annyit írni számtech ismeretek címén: Word, Excel, Internet, stb.

Europass: én sem szeretem, de még mindig jobb az ömlesztett mondatfolyamnál. az "amerikai", szakmai típusú önéletrajz a leggyorsabban áttekinthető.

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.10.29. 16:04:28

az új design tetszik, bár szerintem totál nem illik a bloghoz, de mindegy :)
"jól" eljátszottam vele, a munkával meg lemaradtam... melózhatok otthonról :)

tökcsősz 2008.10.29. 16:31:53

hhunter: van ez így. :) a notebook manapság nem juttatás, hanem munka(vagy kínzó?)eszköz..

tökcsősz 2008.10.29. 16:32:31

meita: és sajnos mennyi ilyen van... siralmas.

ildsisy 2008.10.29. 16:33:41

"Jelenleg Budapesten LAKOM..."/ikes ige/

meita 2008.10.29. 16:49:57

Amúgy érdekes, hogy nem szeretitek az Europasst, mert annyira mondják, hogy az a legjobb. Először én is abban akartam írni a saját cv-met, de olyan átláthatatlannak találtam, hogy inkább csináltam egy sablont magamnak. Szerintem végül szép lett, olyan rám jellemző, és ez jó érzés - hülyeség ugye?:)
Igazából, összességben rengeteg időt elmókáztam a cv írással, mire elégedett lettem. Mindig újra és újra átírtam a motivációs levél "törzsével" egyetemben, hónapok után lett csak "kiforrott".

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.10.29. 20:38:08

meita, sztem nem hülyeség elszöszögni a CV-vel, hiszen ha a CV nincs jól összerakva, akkor nem jutsz be interjúra, akármennyire zsír vagy.

de nyilván ki tudja milyen a jó CV... küdtek már nekem a blog alapján CVket, hogy nézzem át, javasoljak, ha kell, ezt továbbra is szívesen.
az europass-ban nekem ami tetszik viszont az a nyelvtudás egységes besorolása.

egyetemen meg teljesen fals infokat mondanak fizetésről, esélyekről, meg persze a pályakezdők - tisztelet a kivételnek - sem néznek utána, mit hogyan. persze nem jó hallani interjún, hogy a 3-as éves átlaggal végigvitt főiskolai/egyetemi diploma szart sem ér azoknál a végzettségeknél, ahol túlkínálat van, és az egyetemen hallott bruttó 250 csak egy álom.

humornyomor 2008.10.29. 20:47:02

Meccsoda új design! :) még szokni kell, de nem rossz!

váj mí 2008.10.30. 09:27:12

Hűha mecsa új külalak! :) Tetszik, kedvencem a zöld és árnyalatai ... (no ebből vajon, mit hozna ki egy személyiség teszt ;) ).
Node, témához. Nem gondoltam volna, hogy még létezik olyan ember, aki ezt a regélő-stílusú önéletrajzot preferálja. Fárasztó lehet olvasni.
Egykor én is az EU-st használtam, de tényleg marhára komplikált, így áttértem az amerikai stílre. Először keretes változatban, de azt a tanácsot kaptam, holgy szedjem ki a keretbhől, mert túl merev benyomást kelt, ami egy rugalamsságot kérő hirdetés esetében nem feltétlenül előnyös. No, azóta keret nélkül nyomulok ;)
süti beállítások módosítása