"Szio,

Elso korben en is szeretnek gratulalni a blog tartalmahoz, jo az udito valtozatossag a gyakran haszontalan iromanyok kozt :)
Ha erdemesnek talalod a kerdesemet akkor lehet masok is esetleg szivesen olvasnak; es ezzel a lenyegre is ternek. Mint kulfoldon dolgozo kivancsiskodom, hogy relevans kulfoldi tapasztalattal a hatterben milyenek a kilatasaink otthon, ha egyszer hazamennenk? Tudom ez tag kerdes, de mondjuk sajat esetemben Londonban vagyok, egy ideje, dolgozom, tervezek is maradni mondjuk 3-4-5 evet, marketing teruleten vagyok jelenleg es a placementem is ez volt anno, angollal nincs gond.
Azt termeszetesen belatom hogy otthon nem fogok kapni £30-35k/ev fizut, de a kulfoldi tapasztalat inkabb jo pont vagy sem? Hiszen felmerul bennunk h mivel jobb ralatasunk van nehany dologra ami otthon esetleg nem, vagy nem ugy letezik mint masutt, igy akar jobb fizut is kerhetnenk.Ez lehet versenyhatrany is. Termeszetesen ugyan ez a tudat elonynek is hathat, hiszen tagabb ismereteink vannak, elvileg dinamikusabban allunk dolgokhoz, satobbi; ez pedig versenyelony.
Amire kivancsibb volnek az lenyegeben az, hogy hogyan erdemes otthon mozogni, ha egyszer hazaallunk? Fejvadaszok ilyenkor mekkora pluszt jelentenek egy 'sima' allashirdetsre jelentkezgetes/ismerosokkel szemben? Mikre erdemes kulon figyelni? Anyagi lehetosegek? :)
Koszi elore is."

Általánosságban a külföldi tapasztalat jó, negatívum semmiképp sem, főleg, ha ettől nem is szálltál el, mint pl. egyes kommentezők a blog-on :)
Jobb fizut sokkal nem fogsz kapni, mert Mo-n különösen jellemző az, hogy mindenki tudja a másikról, mennyit keres, és sajnos az emberek ilyenkor az észérveket elfelejtik, csak az marad meg, hogy "vazzeg most jött, és máris többet kap, pedig én itt vagyok már 3 éve". Szóval a bérfeszültség miatt nagyságrenddel magasabb fizunak nincs sok esélye, de nem lehetetlen. Ha vezetői pozícióba jössz, akkor lehet ilyen megkülönböztetés, azon a szinten a fizetések sem annyira publikusak.
Tehát hátrány csak akkor, ha a fizetési kereteikhez képest sokat kérsz :)
 
Első körben nézzél körül, hogy milyen pozíciók vannak a piacon, ezek egy része céges, más része közvetítő cégen keresztül futó hirdetés. Csak azokat pályázd meg, amelyik feltételeinek megfelelesz, és amelyiket szívesen csinálnád. Amelyikről nem tudod eldönteni, arról érdeklődj telefonon, e-mailen. Ha nincs válasz (az e-mailre), akkor egy újabb érdeklődést mindenképp megérhet a dolog, ha nagyon testhez álló lenne a pozíció. Utána viszont nem érdemes görcsölni. Azt azért tudni kell, hogy eléggé telített a marketinges piac, sok a jelölt, az ügynökségnél kinevelődött szakemberek mennének vállalati oldalra, és a vállalati oldal is elég sok marketingest kitermel magából.
 
Fejvadászon keresztül szerintem könnyebb állást találni annak, aki jó, mivel a fejvadászhoz olyan pozíciók jutnak el, amire tényleg kell ember, és a fejvadász érdeke az, hogy a tényleg jó jelölt felvételre is kerüljön. Ismerősöknél én csak infot szereznék, érdeklődnék. Egyébként meg: mindig van kivétel :)
 
Anyagi lehetőséget ennyi info alapján nem tudok megbecsülni :)

A bejegyzés trackback címe:

https://headhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr39783382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2008.11.25. 14:35:40

Nem tudom, en ezt mar Hhunterrel megbeszeltem. Neki elegge pregnans velemenye van, hogy mit is csinalna a helyemben.
En azt mondom, hogy egyelore NE gyere haza.
1. Magyarorszagon nagy a " szabalyozasi es az orszagkockazat". ( Magyarul az allamcsod meg messze nincs levajazva es hat ugye, az sem kellemes, ha sec perc bevezetnek adokat. lasd p.l. a "szolidaritasi ado" .)
2. A magyar munkaadok hozzaallasaval szerintem nincs rendben minden. Egyfelol kreativ, kepzett, fegyelmezett munkavallalokat keresnek ( ez rendben volna ). Masfelol viszont huzzak az orrukat, ha az eltaluk keresett kreativ (stb) munkavallalok igenyekkel alllnak elo. Nem szeretik, ha valaki nem az o kis keskeny vaganyukon kozlekedik , vagyis ha ( adott esetben teljesitheto, de) a keresed szokatlan. Ez szamukra azt jelenti, hogy "kiszamithatatlan" es "individualista" vagy. ( megjegyzem, pont ezek a tulajdonsagok kellenek ahhoz, hogy jo szakemberre kepezzed magad.)
3. Magyarorszagon meg csak nem is feudalizmus uralkodik. Hanem bizanci gondolkodas. ( A kesofeudalizmusban a jobbagyok alkuereje megnott, koszonhetoen a munkaero-hianynak. ). Ez azt jelenti, hogy nem szabad ellentmondanod, megha a legnagyobb marhasagot ( gazemberseget ) is csinalja a fonokod. A Ny-Eu kulturaban sem szeretik az emberek, ha az alantas kijavitja oket, de megkoszonik es pozitivan allnak hozza.
4. Magyarorszagon ( foleg technikai munkakorokben ) egyszeruen nem lehet szakmailag fejlodni. egesz egyszeruen, mert a tokeszegeny magyar gazdasag nem igenyli azokat a szofisztikalt modszereket, amelyek a magas technikai szint velejaroi. Mas esetben nincs is olyan iparag, ahol erre szukseg lenne ( p.l. integralt aramokrokhoz fotolitografiai berendezesek gyartasa - holott az IC gyartas [ a barokkzenehez hasonloan ] a kulturnemzetek olyan attributuma, mint Szent Marknak az oroszlan vagy eppen Szoboszlai Barna bacsinak az uborka :D )

szoval : sokkal kevesebb fizetesert kevesebb intellektualis oromot kapsz, de sokkal tobb stresszt, tulmunkat, nincsen becsuleted, sem neked, mint embernek, sem a tudasodnak sem pedig a munkadnak.

vannak persze kivetelek, de amit en Magyarorszagon tapasztaltam - haaaat, mit ne mondjak, csoda, hogy mukodik meg az orszag ;)

Maradj ott, ahol vagy

vilnius 2008.11.25. 17:22:56

100 százalékig egyetértek Josquin-nal; hacsak nincs valamilyen nagyon súlyos családi oka a hazajövetelnek, akkor NE gyere haza. Saját tapasztalatból tudom, hogy sehol sem fenékig tejfel az élet, de Magyarországon munka szempontjából aztán biztos, hogy nem az. A távolság és az idő múlása mindig mindent megszépít, de emlékeztetőül: www.hirmax.net/cikk/visszaszoktato-trening-hazatero-magyaroknak :)

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.25. 22:44:54

egyetértek veletek, én se jönnék haza, ha kint lennék :)

luggeriano 2008.11.26. 19:57:51

Részben ezt a témát hhunter-rel érintettem a levelezésünkben, igaz engemet nem munka szempontjából érint ez a téma, hanem tanulmányok miatt. Nevezetesen egy külföldi egyetemen doktorálok környezetvédelmi-természettudományos témából (vízgeokémia, vízminőség védelme) és már elkezdtem nézelődni munkaügyben itthonm amig készül a tézisem. Kb. október legeleje óta adtam be pár szakmához kötődő (vízművek, szennyvíztelep, környezetvédelmi felügyelőség, vizes szaktanácsadó cég stb.) helyre CV-t, de egy elutasító válaszon kivül válaszra sem méltattak. Persze logikus, hogy fiatal pályakezdőként nem vagyok piacos ezeknek a cégeknek, de van egy olyan tippem, hogy valamekkora részben a külföldi tanulmányok is elriasztóak nekik. Naivan én (is) abban reménykedtem, - na meg ezt mantrázta a magyar propaganda is- hogy jó az ha kimegy tanulni kicsit az ember, az milyen hasznos és megbecsült....
Nem mintha sok pénzt kérhetnék kezdőként...de gondolom emiatt sem nagy cucc már manapság egy külföldi diploma. Az aktiv nyelvhasználat és bizonyos látásmódbeli -technológiai -tudásanyagbeli különbségek, nyitottság szakmai dolgokban pedig véleményem szerint előnyére válhatna egy magyar cégnek.

Hozzátenném még, hogy nagyon kapcsolati tőkém sincs sehol, illetve ami volt (ha volt) az megszakadt külföld miatt.

Jártam kiváncsiságból fejvadász cégnél is ahol a következő hasznos tanácsokat kaptam.

- meneküljek külföldre (megint? bőven elég volt pár év igy is)
- tagadjam majd le a Ph.D-t (minek tanultam akkor?)
- munkanélküliség sokáig vagy nem szakmához kötődő állás alacsony pozicióban (hát igen, a munka nemesit :-)

Persze ez csak egy fejvadász iroda volt, más lehet mást tanácsolna de jelenleg nem valami biztató ötleteket adtak :-)

Szóval jelenlegi tapasztalataim alapján nem tűnik úgy, hogy igény lenne a jelenlegi helyzetben környezetvédelmi területen friss fiatal munkaerőre :-)

vilnius 2008.11.26. 20:39:33

"de egy elutasító válaszon kivül válaszra sem méltattak"
Nem akarlak elkeseríteni Luggeriano, de az alapján, amit eddig láttam itthon, az általad megpályázott helyekre a titkárnő szomszédjának a lányát fogják betenni, amint elvégzi estin az érettségit. Pláne vidéken... Nem is a szakmád miatt, hanem mert a munkáltatók hozzáállása az esetek jelentős részében nem a képzettség/hozzáértés/rátermettség alapján közelíti meg a jelöltet. Egyszerűen taplók az emberek és magas a munkanélküliség, ilyen helyzetben pedig először a koma/sógor/jóbarát talál állást, a PhD-tól pedig kapásból kisebbségi érzése lesz a szakmai/HR-es vezetőnek. Sajnos.

Egyik ismerősöm (ha jól emlékszem) környezet-mérnöki diplomával a zsebében ment ki Angliába. Az elején elfogadható nyelvtudás híjján pincéri és kukásautós melókkal kezdte. Azóta belerázódott a nyelvbe és most, 27 évesen középvezető egy hulladék-újrahasznosító cégnél évi 25 ezer fontos fizetéssel + bónusz + céges autó és telefon. Itthon elképzelhetetlen lenne, hogy egy cégnél a ranglétra leges-legalján kezdd és 27 évesen külföldiként az akcentusod ellenére középvezető legyél. Ehhez persze kell egy VALÓBAN toleráns és civilizált társadalom, ahol alacsony a munkanélküliség, így tehát még a protekció nélküli jelentkezőknek is van esélyük. Mondanom se kell, hogy a srácnak esze ágában sincs hazajönni. A lakótársaam volt és én is csak család miatt jöttem haza

Visszatérve a PhD-ra; az elején talán tényleg érdemes lenne letagadnod, mert munkatapasztalat nélkül itthon az inkább csak hátrány. Esetleg 1-3 évnyi szakmában eltöltött tapasztalat után, munkahelyváltáskor jól néz majd ki egy CV-ben és hasznodra fog válni. Szerintem legalábbis

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2008.11.27. 10:17:59

Vilnius, nagy mertekben egyetertek veled.
Hozzafuznem, hogy nekem is PhD-m van ( raadasul ketto is ;) ) es amikor Magyarorszag "piacvazato penzintezetebe" jelentkeztem ( relevans poziciora ), akkor azt mondtak, hogy "tulkepzett" vagyok.
Ezzel szemben meg lehet nezni, hogy kulfoldi banki allasokra kiket vesznek fel ( mar amikor nincs recesszio ). A PhD es a technikai jellegu tudas ( ugy ertem, kulonbozo es egymassal nem feltetlenul osszefuggo matematikai es szamitastechnikai modszerek ismerete ) alapkovetelmeny.

A toleranciarol. A kulfoldiek sem toleransak, csak akkor, ha BIZONYITOTTAN szukseguk van a tudasodra es BIZONYITOTTAN hasznot hajtasz nekik.
P.l. a ( Ny-Eu ) fonokom kifejtette, hogy felnek attol, hogy elozonlik (!) a kelet-europai ciganyok (!) az orszagat. Hozzatette, hogy a magasan kepzett, lehetoleg infos vagy termtud K-Europaiak ellen semmi kifogasa nincs, mert azok hasznosak (!) a gazdasagnak ( marmint az o orszaga gazdasaganak ).

Mindenesetre szimpatikus, hogy ha szorgalmas vagy es raadasul meg tehetseges is valamennyire, akkor eselyt adnak neked. Ha tenyleg jo vagy, akkor nem szamit sem a borszin sem az allampolgarsag : megkapod siman az 50KGBP+bonusz ( also hangon !!!) allasokat is. Ez az ( a feltokesitettsegen kivul ), ami szimpatikus Ny-Eu-ban. [ Magyarorszagon csak ugy tudtam bekerulni bankba, az elso allasomba, hogy a gimis toritanarom testvere azon a teruleten volt ugyvezeto igazgato. Kulonben a nem-penzugyi, de munkakorbe vago ismereteimmel labdaba sem rugtam volna. ]

luggeriano 2008.11.27. 16:05:55

"Itthon elképzelhetetlen lenne, hogy egy cégnél a ranglétra leges-legalján kezdd és 27 évesen külföldiként az akcentusod ellenére középvezető legyél."

Jelenleg 27 éves vagyok, mint a példabeli ismerősöd, igazából nem akarnék semmilyen pozicióba rögtön beleugorni csak a végzettségem miatt. Mint említettem, nincs munkahelyi tapasztalatom, munkaviszonyom (jó, 1-2 hónapos kötelező nyári gyakorlatokon voltam vizes-környezetes cégeknél de az nem számit bele) valamennyi tapasztalatom van, hiszen egy kutatóintézetben töltöttem le 3 év gyakorlati részt (terepmunka, labor, papirmunka...) Tehát emiatt sem lenne okom pattogni, a papir nem minden, gyakorlat nélkül nyilván nem is kezdhetesz máshol, mint a ranglétra legalján. Logikusan az elején nem akarom halálrakeresni magamat :-)

"az elején talán tényleg érdemes lenne letagadnod, mert munkatapasztalat nélkül itthon az inkább csak hátrány. Esetleg 1-3 évnyi szakmában eltöltött tapasztalat után, munkahelyváltáskor jól néz majd ki egy CV-ben és hasznodra fog válni."

Nos, tapasztalataim szerint itt az a bibi, hogy a minek tagadjam le, amikor az alap főiskola környezetmérnöki diplomámmal és a nyelvtudásommal túlképzettnek titulálnak :-)))
A szakmában töltött pár év után biztos lehetne váltan, villogni a PhD-vel, de ahhoz előbb be kéne a szakmai keringésbe kerülni. AMi úgy tűnik, jelenleg esélytelen. Más munkakörbe jelentkezve meg sok szakmai tapasztalatot nem szerzel, csak munkaviszonyod lesz végre vhol. (Sarkitott hasonlat! -> Ennyi erővel akár jelentkezhetek a szomszédos megyeszékhely Teszkójába árufeltöltőnek, mert lesz akkor végre valamilyen munkaviszonyom és valamennyi fix pénzem, de ugye szakmailag sokat nem tanulnék bele a területembe...)
Mint mondottam, kapcsolati tőkém meg nem nagyon van, plusz személy szerint nem is tartom fair-nek és etikusnak ezt a sógor-koma-jóbarát dzsentri módit, ami alapján nagyon sokan munkát kapnak.

vilnius 2008.11.27. 23:52:00

"A kulfoldiek sem toleransak, csak akkor, ha BIZONYITOTTAN szukseguk van a tudasodra es BIZONYITOTTAN hasznot hajtasz nekik" -- Ezt valószínűleg valahogy én is így gondolnám a helyükben. Az, hogy hasznos, rátermett és becsületes egy bevándorló, azt nyilván az illetőnek kellene bizonyítania, mint ahogy a hívatlan vendégnek is ki kell érdemelnie a vendégszeretetet. A munkakerülő, tapló embereket sehol sem szeretik, pláne ha nem is a saját országában munkakerülő és tapló. Viszont toleránsak, mert megadják a lehetőséget (legalábbis ez volt a benyomásom a briteknél akiknek semmi bajuk nem volt a lengyel munkatársaimmal vagy velem, sőt... de amikor egy bűnöző lengyel bevándorlóról szóló hírről beszéltek, akkor nagyon csúnyán káromkodtak. Mondjuk országa válogatja; a franciák szerintem elég bizalmatlanok). A különbség a magyarokhoz képest mindenesetre az, hogy egy itteni cégnél (multikat és vezetői pozíciókat leszámítva) sosem vennének fel értelmes melóra egy olyat, aki akcentussal beszél magyarul; még az esélyt se adnák meg neki

Luggeriano, laikus fejjel szeretnék valami forradalmi megoldással előrukkolni, de semmi jó nem jut eszembe, csak a klasszikus recept:
1. Kitartás rendületlenül, fejvadászok és céges honlapok figyelése folyamatosan, spontán jelentkezés mindenhova ahova csak lehet a szakmában
2. Pest (ha nem pesti vagy), esetleg külföld -- ezek nyilván kényszermegoldások, de sokan vagyunk, akik nem találtunk rendes melót a szülővárosunkban. Nekem csak az első költözés/meló megszerzése volt nehéz, aztán már sokkal gördülékenyebben mentek a dolgok

Egyetértek; a nem szakmába vágó munkatapasztalat nagyon el tudja vinni az ember karrierjét más irányba és így később esetleg már nem is a szakképzettség fog kitűnni a CV-ből, hanem hogy "PhD-zott valamiből, de inkább X területhez ért igazán". Egyik fizikus végzettségű ismerősömből így lett TPM-szakember amit ő speciel nem bán, de valószínűleg nem mindenki szeretné "eltéríteni" magát

Ezt a kapcsolati tőkés dolgot én is nagyon utálom: főleg mert ellentétes az evolúcióval ahogy elősegíti a tehetségtelen hülyék túlélését és kizárja a versenyből a tehetségeseket

xstranger 2008.11.28. 10:53:19

Szerintem Magyarorszagon a Phd hatrany, ha mar voltal olyan balga hogy megszerezd akkor ket ut all elotted: Kulfold vagy egyetemi oktatas.
Ez az altalam ismert magyar PhDk velemenye (BME).

Egyszeruen Magyarorszagon nem folyik olyan munka ami igenyelne kutato szintu ember felvetelet, minden masra pedig "tulkepzett" vagy (ez mar mekkora egy hazug kifejezes). Ha jobban csinalnad ha nem akkor is.

Amugy Angliaban masfel honap alatt talaltam befejezetlen! PhDvel kutato munkat penzugyben. Nem is ertem minek szenved otthon az aki 8-10 evet gurcolt a doktori cimert hogy aztan a kutyaba se vegyek. Akinek info/kozgazdasz/MBA/matematikus/fizikus diplomaja vagy Phdje van, irany kulfold!

luggeriano 2008.11.29. 01:01:03

xstranger: Igen, voltam olyan balga. Talán azért fogtam neki, mert érdekelt magasabb szinten is a szakterületem, illetve szerettem volna kicsit magasabb nézőpontból is rálátni a dolgokra. Úgy ltászik, buta döntés volt:-)

Hát akkor ezt erősen beszivtam, mivel természettudományos-mérnöki területen vagyok, nem közgésen :-) Gondolom javithatatlanul mazohista vagyok, ha mégis itthon akarok hasznára válni egy

Külföldtől azért viszolygok, mert épp elég volt 4 évet lehúzni ott, na meg egy idő után feszélyezett, hogy másodrendű emberi lényként kezeltek egyes helyi lakosok.

xstranger 2008.12.01. 01:15:11

ez mit takar:"természettudományos-mérnöki"?
melyik orszagban kezeltek masodrendukent?

Felre ne erts a balgaval ironikus akartam lenni. PhD szerzese nagy eredmeny csak sajnos otthon nem nagyon ertekelik. Dehat ez van ezt kell szerezni (vagy a fent olvashato elso megoldas).

A szulovaros/Pest/kulfold komborol elmondhato hogy eleg nagy alomvilagban el az aki azt gondolja hogy egy 100-200ezres Magyarorszagi varosban fog olyan munkat talalni a PhDjehez ami szakmailag kihivo es meg jol is fizet. Ez alomvilag, esetleg ha a faterod a rektor...

Az altalam meginterjuvolt kutatok postdoc allasokban tolottek egy-ket eveket a vilag minden pontjan (jol hangzik de gondolj pl hogy addigra 30 folott vagy es pl a csaladnak is menni kell veled), hogy azt csinalhassak amit szeretnek illetve varjanak a nagy professzori meguresedesre (egyszeruen kovettek a lehetosegeket). Na amikor ezt megunjak akkor elmennek penzt keresni valami bankhoz es letelepednek. Ez van nem lehet minden kivansagot egyszerre kielegiteni.

luggeriano 2008.12.01. 19:47:05

Pontosabban amit takar: hidrogeokémia kutatási szakterület, környezetmérnöki alapokkal. :-) Szomszéd Szlovéniában van az egyetem.

Sejtettem hogy ironizálsz vele. Totálos álomvilágban azért nem élek, irtam is fentebb, hogy -nyilván kezdőként se tehetem meg- nem célom halálra keresni magamat. Apám egyszerű kétkezi asztalos, nincs értelmiségi a családomban más.

Nemsokára azért én is a 30-asok közé fogok tartozni, előnyömre van az, hogy nincs se családom, sem kapcsolatban nem élek senkivel, igy mobilis vagyok elvileg. De külföldre "menekülni" 4 év külföld után....kicsit riasztó.

vilnius 2008.12.01. 21:35:07

"De külföldre "menekülni" 4 év külföld után....kicsit riasztó."
Az, és nem is szabad erőltetni, ha nincs hozzá kedved. De hidd el, hogy Nagy-Britannia kifejezetten liberális ebből a szempontból. Én is idegennek éreztem kint magam, de ez csak az én hülyeségem volt, mert soha senki nem éreztette ezt velem (sőt, mindenki inkább kedves és megértő volt, mintha valami polgárháború elöl menekülő afrikai lennék). Viszont az ember az elején nyilván nem érzi magát otthon egy idegen környezetben, nem úgy fejezi ki magát, mint az anyanyelvén, más az időjárás és a kaja és így tovább. De talán egy próbát megér, mert lehet, hogy jól sülne el a dolog. Ha gondolod, nézz szét brit álláskereső oldalakon:
www.monster.co.uk www.jobsite.co.uk www.totaljobs.com google stb.
Nívósabb állásoknál előfordul, hogy fizetik az állásinterjúra kiutazás költségeit és munkavállalás esetén lehet, hogy biztosítanának szállást, tehát szerencsés esetben nem vállalsz nagy kockázatot. Persze erre nincs garancia, de a fent említett fizikus haveromat ilyen feltételekkel hívták be egy évi 40-50 ezer fontos állás interjújára, amire aztán nem ment el ugyanazért, amiért én is hazajöttem és amiért te sem vagy oda ezért a lehetőségért. Megértelek, de az is biztos, hogy Nagy-Britannia nem Szlovénia ;) Pár CV elküldésével még nem kötelezed el magad, már csak kíváncsiságból is érdekes lehet, hogy mi lenne a reakciójuk. Vesztenivalód nincs.
Mindenesetre kalappal a munkakereséshez, előbb-utóbb úgyis eredményes lesz, kitartás.
U.i.: a szegedi munkaügyi központ hirdetőtáblája tele van brit és írországi állásajánlatokkal. Azért az már durva amikor az ország 4. legnagyobb városában egy állami hivatal is azt sugallja a munkakeresőknek, hogy "itt nincs jövőd, hagyd el az országot", nem?... :( Itt tartunk, basszus

mr.editor 2008.12.09. 19:04:25

Szerintem aki teheti, menjen külföldre dolgozni. Ebben az országban sem a végzettségnek sem a minőségi munkának nincs becsülete. Sajnos, a munkahelyi lógás, kisebb csalások, hamis riportolás teljesen elfogadott, ha nem így teszel kiközösítenek.
A bérek sehol sincsenek a nyugat-európai bérekhez képest, német kollégám ugyanazért a munkáért 6x-os bért visz haza Münchenben, mint én itthon.
Nekem az a gondom, hogy teljesen demotivál a hazai környezet, az emberek hozzáállása, a korrupció. Mivel sales területen dolgozom a korrupció irdatlan terjedése már napi szinten probléma.
Persze korrekt munka vagy reális bér legyen előbb, tyúk vagy a tojás esete ez is.
Én legszívesebben Új-Zélandra vagy Ausztráliába mennék, de a gyerkőcnek még 2,5 év hátravan a gimiben, addig biztosan maradunk. Majd meglátjuk :)

euro_állás · http://www.euro-allas.hu/ 2012.07.29. 14:47:03

Egyik külföldön élő ismerősöm kacérkodik a hazatérés gondolatával. Neki szinte mindenki azt tanácsolta a környezetében, hogy nem érdemes hazatérni, mert otthon soha nem fogja elérni ugyanazt az életszínvonalat, mint Ausztriában.
süti beállítások módosítása