Csak az a gond, hogy a felhasználás ellenőrizetlen, teljesítménytől független, ad-hoc jellegű, és a pénz felhasználásából az egészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevő állampolgár nem lát semmit. Na igen, ez a hálapénz.


A legjobb az egészben, hogy a 300 Ft-os vizitdíj ellen sipákol a birka nép, de a "drága doktor úrnak" csusszantja az ezreseket egy-egy vizsgálat alkalmával. A 300 Ft-okból lehetne felújított váróterem, vagy egy új diagnosztikai berendezés, ami felezi a várólistát. A borítékból meg jacuzzi lesz a doktor úr legújabb luxusvillájában, vagy jobb esetben egy új ultrahang készülék a magánrendelőben, ahol 10-20e Ft-ot kasszíroz egy-egy betegen. Ez a legszebb: kifizetik a marhák a hálapénzt, amiből a doki fenntart egy magánrendelőt, ahol majd mások fizetnek a vizsgálatért. A még pofátlanabb orvos a kórházi gépparkot használja magánrendelés alatt. De lop itt mindenki: a betegek meg viszik a csaptelepet, a műtőskészletet, a wc papírt. Aki pedig nem fogad el hálapénzt, azt kiutálják a többiek.

Az orvosok keressenek tőlem átlagon felül, de ezt tegyék legálisan, és a javadalmazásuk legyen teljesítményfüggő. Elvárjuk, hogy javuljon az egészségügy helyzete, de pénzt csak illegálisan vagyunk hajlandóak beletenni?! Észre kéne venni, hogy a hálapénz zsákutca, ugyanolyan korrupció, ami ellen hőbörögsz nap mint nap, parkolás, közterület-felügyelet, önkormányzati ingatlanok, BKV, MÁV, stb. kapcsán. Szerintem.

A bejegyzés trackback címe:

https://headhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr301436393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.10.08. 14:23:41

Az egyén szempontjából (40-53%-ban) az egészségügy javult attól, hogy zsebpénzt adott.
Tulajdonképpen ha megnézed ezeket az "árakat" messze alacsonyabbak, mint akár egy magánállatorvosi rendelô. Kórházi jellegû ellátást egy kutyánál nem úszol meg 22,000 forintból.
Sôt egy magánorvos is lényegesen drágább.

A klasszikus ellenérv, hogy fizetünk TB-t. A magam részérôl biztos vagyok benne, hogy egy 100%-os egészségügyi privatizáció után is elszednék ugyanezt, csak más jogcímen.

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2009.10.08. 14:31:31

@szomorutojas: az egészségügy nem javult, max. kicserélték nála az ágytálat napi 3x. annak a feltételeit kell megteremteni, hogy ez alap legyen, ne "extra". tapasztalatom az, hogy hálapénz nélkül is megteszik a dolgukat, max. nem nyalják ki a seggem

ja, mindenki mondja, hogy fizet TB-t, de egy kb. 56%-os foglalkoztatottságnál ez elég vicces :)

Dike 2009.10.08. 21:33:04

@hhunter: Minden tiszteletem mellett megkérdezném, mikor jártál kórházban utoljára? A betegek lopják a wc-papírt? Miről beszélsz? Ők viszik be magukkal, a gyógyszerekkel egyetemben. Mert a kórháznak arra sincs pénze. Abszolút hálapénz ellenes vagyok, jómagam, önszántamból talán soha nem is adtam (sőt, a fogorvost leszámítva privát rendelésre se vagyok hajlandó menni). De a "birka" 77 éves nagymamámtól nem tagadom meg, ha úgy érzi, hogy a nővér "ügyesebben" szúrja be a kemót egy ezres után. Nekem a vizitdíjjal se volt semmi bajom, sőt, azt mondom, privatizálják az eüt.

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2009.10.08. 22:21:05

@Dike: sajnos egyik családtagom miatt tudom milyen állapotok vannak, a lopásról pedig elég sok extrém esetet hallottam legutóbb két kórházigazgatótól is a klub rádióban. kb. ami be van betonozva, azt nem viszik el.
mindig tisztelet a kivételnek! kevesek miatt szív a többi, nem vitatom.

Balance Of Power 2009.10.09. 09:44:31

En olyat hallottam, hogy a furedi szivkorhazban nem nagyon szeretnek befuteni es hogy elektromos cuccot (pl. laptop) nem lehet bevinni, mert fogyaszt, ha bedugod. WTF????
Multkor beszelgettem egy palyakezdo orvossal, brutto 120-as (????????????) fizuja van...

2009.10.10. 18:33:19

"A 300 Ft-okból lehetne felújított váróterem, vagy egy új diagnosztikai berendezés, ami felezi a várólistát."

Ja, persze. :))) Vagy éppen új ciprusi befektetések "egyeseknek", esetleg egy kis támogatás az önkormányzati kórházakat csődbe juttató üzemeltető cégnek. Ki tudja.

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.10.13. 10:39:45

A vizitdíjtól én se vártam csodát, de azért a maradása mellett szavaztam.

Hálapénzt meg sosem adok, bár eddig szerencsére nem sokszor voltam kórházban.

Szakorvosiban már inkább, de ott sem adok soha.
Viszont ahova én járok, ott is használja a doktornő magán célra az intézmény felszerelését. Csak sajnos nincs, aki lebaszná/megbüntetné ezért.

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2009.10.13. 11:46:49

@danaz: gondolom a főnöke is kap a pénzből, kéz kezet mos
süti beállítások módosítása