IQ teszt - kiválasztási lépcső az APEH-nál?
2008.11.13. 18:11
"A vizsgálat célja annak megállapítása, hogy a jelölt alkalmas-e az adott munkakör betöltésére, ezt a személyében rejlő pszichés kockázatok feltárásával érik el. Vizsgálják - egyebek mellett - a tartós figyelem összpontosítást, az intellektuális színvonalat, a feszültség tűrését és a stressz kezelést. A rendelet felsorolja az alkalmasságot kizáró pszichés okokat. Első helyen áll az, hogy az IQ-ja nem lehet 90-nél alacsonyabb. Kizáró ok a szenvedélybetegség - alkoholizmus, szerencsejáték szenvedély - a súlyos személyiségzavar, a megvesztegetésre és korrupcióra hajlamosító tényezők."
Teljes cikk: http://www.fn.hu/belfold/20081112/iq_teszt_apeh_nel/
Mondjuk én a jelenlegi dolgozói állományra is megcsinálnám a tesztet, kidőlne pár haszontalan lébecoló kövület, egy pár alkoholista és jó pár korrupcióra hajlamos ellenőr. Persze nyilván meg fogják fúrni ezt az egészet, merthogy személyiségi jog, meg nehogymá vájkáljanak, nameg akkor hova lenne a jó kis korrupció.
Bár nem vagyok híve a pszicho teszteknek - a képesség teszteknek inkább - de ebben az esetben üdvözlendő, hogy van egy törekvés a minőségibb, megbízható munkaerő kiválasztására. A teszt kitöltésről pedig ebben az esetben annyit, hogy akinek nincs takargatni valója, és dolgozni akar, igényes a munkájára, korrekt az életben (nagyjából :), és bele tud nézni a tükörbe ("úgy igazán"), az töltse ki. Aki hőzöng, az valamit rejtegetni akar. Attól félni, hogy megtudnak rólad valamit? Könyörgöm, sok mindent már tudnak rólad, pláne az APEH. Ha akarják megnézik a bankszámlaforgalmadat, lehallgatják a mobilodat, kikérik a levelezésedet, vagy turkálnak a kukádban - mutasd a szemeted, megmondom ki vagy.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: (Nem)lokális emberek 2008.11.13. 23:28:10
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.11.13. 22:50:49
Az a 90-es IQ pedig már majdnem a beszélő papagáj szintje, nem értem hát, hogy miért is a húzódozás. Nyilván minden kvalifikált hivatali dolgozó biztosra veheti, hogy ő megüti a mértéket. Ha nem, akkor remélem, hogy csak uzsonnaosztónak akarták felvenni. Nevetséges a beszarás a hírtől, a vezetőség nyomban tisztázta, hogy csak az új dolgozókat fogják vizsgálni. Hogy a mostani dolgozók az alacsony IQ-jukat akarják-e rejtegetni, vagy a mások létbiztonságával való játszadozásra való alkalmatlanságukat netán, azt bizony jó lenne mindenkitől külön megkérdezni.
Az intelligencia-teszt egyébként képességteszt. Hiszen az intelligencia sem más, mint a feladatmegoldó képesség és az ismeretszerző képesség együttese. A pszichológusok által használt MAWI teszt, amit én ismerek, erre van kihegyezve.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.11.13. 22:53:35
Nolet 2008.11.13. 22:55:24
eddig azt hittem, ez egy olyan blog, ami arról szól ami történik velünk, de látom, hogy közöd nincs a magyar valósághoz. Jelen helyzetemben van némi átlátásom a magyar és a külföldi munkaerőpiacról. Hát egyvalamit elmondanék. Ma Mo-n a nagyobb cégeknél, nincsen szükség jól képzett, jól teljesítő munkaerőre. Olyan biorobotok kellenek, akik gondolkodás nélkül végzik, amit rájuk kiosztanak, így fenntartván azt a káoszt ami biztosítja a vezetőség (legyen ez akár az állam) zavarosban halászásához szükséges feltételeket. Így jó sok középszerű embernek lehet középszerű munkája középszerű pénzért. EZ a mai magyar valóság.
És hogy mi áll amögött, hogy ezt mondom? Nem. Nem az, hogy lúzer vagyok, ellenkezőleg. Külföldi cégnél dolgoztam középvezetőként, sikerrel. Haza akartam jönni és elhelyezkedni. Mert itthon akartam élni. Úgy néz ki feladom, és visszamegyek szépen. Igaz, hogy ott nem lehet okoskodni, észt osztani, mindenhez érteni, de szükség van jó képességű emberekre, akik jól csinálják, amit csinálnak.
Nolet 2008.11.13. 23:01:12
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.13. 23:23:46
a szavazójogot mindenképp.
Nolet 2008.11.13. 22:55:24
Neked az a valóság ami, nekem az ami, a kábszeresnek meg megint más. Viszont valószínűleg én jóval több céget, vezetőt, munkatársat ismerek, és több száz interjún túl talán jobban meg tudom ítélni, hogy döntően középszerű emberekkel folytattam-e eszmecserét vagy sem, illetve közülük a gyenge, a középszerű, vagy az átlagon felüli képességekkel rendelkező van-e többségben.
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.13. 23:27:22
nyilván, pszicho teszt alatt az egyéb pszichés zavarokat feltáró tesztekre gondoltam, azok közül is azokra, amelyeket egy értelmes ember ki tud játszani. emellett a többi képességteszt szintén hasznos lenne, nálunk is van ilyen teszt a hozzánk belépő új kollégák esetén, és ki is hozza a hiányosságokat. a pszicho tesztet viszont már elhagytuk.
Martian (törölt) 2008.11.14. 00:08:15
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.14. 00:36:53
ja, én még a választás előtt tesztelném őket, hogy kihulljon a férgese. pl. a korrupciós hajlam virítana sokuknál
ősirománszokás 2008.11.14. 00:47:09
Szárnyati Géza Malacra 2008.11.14. 00:56:24
Külföldről hazatelepülőként megerősíthetem, hogy igenis létezik, amiről Nolet beszélt. Rettegek attól, hamarosan milyen megalázó helyzetek várnak rám otthon ismét (nem véletlenül mentem el ugye 6 és fél évvel ezelőtt - most is csak családi okok visznek haza), ahol buta, alkalmatlan, jószerivel funkcionális analfabéta (de önnön nagyságuktól eltelt), dilettáns kiskirályok őrzik a szemétdombjaik kapuját. Naná, hogy nem akarnak maguknak konkurenciát - így szépen újratermelődik az inkompetens, dilettáns banda, fénymásolókezelőtől a CEO-ig.
Ha valamilyen okból kifolyólag esetleg olyannyira elszakadtál már a rögvalóságtól, mint amit a fenti bejegyzésed sugall, a következő szociotripet javaslom: menj el egy tetszőleges közhivatalba ügyet intézni. Már abból lehet látni, hogy semmi jóra nem számíthatsz, ahogyan a nő felrakja az orra hegyére a nyakban lógó szemüvegét, és azt mondja, hogy "megnézem a számítógépben". Ez a legbiztosabb jele annak, hogy az ügyedre keresztet vethetsz. 100%, hogy sem a számítógép elemi szintű kezeléséhez, sem a szakterületéhez nem konyít még annyit sem, amennyit pedig a munkaköre feltétlenül megkövetelne. A következő szint az lesz, mikor gondolkodó emberként nem tudod felfogni az ügymenet tökéletesen fölösleges, ésszerűtlen bonyolítását, bürokratikus köreit, időhúzását. Ezt a tesztet bármelyik közhivatalban megfuthatod, garantálom, hogy nem fogsz másra bukkanni, mint kristálytiszta dilettantizmusra. És nehogy egy percig is azt hidd, hogy a privát szektor különb. Avagy mikor láttál utoljára olyan bolti eladót, amelyik ért is ahhoz, amit árusít, nem csak rádsózni akar valamit? És ezek az emberek mindenütt ott vannak, normálisat nem is találsz közöttük. Még az úgymond "értelmiségiek" jelentős része is olyan, hogy az embernek az a benyomása, gondolkodásképtelen idiótákkal van dolga. Próbálj meg utat törni közöttük külföldi munkatapasztalattal, nyelvtudással, kompetenciával, szakértelemmel, neadjisten munkamorállal, etikával - egy emberként zárnak össze, mert ha mást nem is tudnak, azzal tisztában vannak, milyen sekélyek: nincs szükségük olyanra, aki esetleg fölöslegessé tehetné őket és a híg ködből álló "nimbuszukat".
Le kéne szállni a felhőkből, mert saját szakmai hitelességedet teszed nevetségessé ezzel a szöveggel. Ne mondd, hogy nem szóltam.
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.14. 01:00:50
így van 130-as IQ-val is lehet valaki az élethez sötét, és két egyszerű kérdéssel padlóra küldi egy jóravaló recepciós. Egyébként nem vettem magamra semmit, max a pizsamát :)
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.14. 01:08:52
szép szavak tele sarkítással. persze nyilván Te, és mint minden külföldről hazatérő nagyokos jobban látod mi van itt, hajolok a lábad elé, ó bölcs messziről jött ember :)
írtam én olyat, hogy az állami intézményekben minőségi munkavégzés folyik? a bolti kiskereskedelemben dolgozók kvalitásait sem fejtegettem. amiről szó volt, az a versenyszféra, és nem én hoztam szóba: "Ma Mo-n a nagyobb cégeknél, nincsen szükség jól képzett, jól teljesítő munkaerőre" by Nolat.
nem is tudom, ki ül magasabb lovon :)
Szárnyati Géza Malacra 2008.11.14. 02:49:04
Látod, pontosan erről beszélek. Gúnyolódsz igaznak vélt álláspontod biztos tudatában, és közben az esélyét sem adod meg annak, hogy tán másnak is van rálátása a tárgyra. Megjegyzem, tán az sem a tudathorizont szűkítésével jár (na jó, általánosságban), ha az ember kicsit eltávolodik a magyar ugartól, és megismer más ugarokat is, de ilyen dimenziókba már nem is akarok belemenni (fene tudja miért, de még a "legsetétebb" ókorban és középkorban is mindig mászkáltak az emberek külföldre tanulni). Lényeg tehát az, hogy aki külföldről tér haza, az véletlen sem lehet okos, bölcs stb. Hát igen, mintha pont valami ilyesmi mentalitásról beszéltem volna a szemétdombi kiskirályok kapcsán is... Pedig nem kell ehhez semmiféle nagyokosság, bölcsesség, messziről jövés, elég hozzá egyszerű tapasztalat. A versenyszférában, például. Ó, te magasságos ég, hány és hány olyan közgazdászt, mérnököt, jogászt, orvost, humán értelmiségit ismerek, akikre egy fél kiló kenyeret nem bíznék rá, mindazonáltal stabilan, sőt, robbanthatatlanul (vagy csak felfele robbanthatóan) elücsörögnek olyan állásokban, melyhez nem ártana igen sok szaktudás. Ami nincs, mert miért is lenne, cserébe viszont a mellény óriási. Meséljek magánfőiskolai főigazgatóról, akinek a doktori disszertációját a beosztottjai készítették el? Vezető közlekedésmérnökről, aki az IKEA bútor összerakásához áthív engem, mert nem boldogul vele? (Na, pont olyanok a tendernyertes projektjei is - emberek ezrei szívnak miatta naponta.) Magánklinikai szemész főorvosról, aki a 20-as években megjelent "tankönyvből" dolgozik, abból oktatja a gyakorlaton ott lévő orvostanhallgatókat? Nagy multi majdnem 8 számjegyű havi keresettel rendelkező regionális menedzseréről, akinek a képességeit meghaladja, hogy az Excelben primitív függvényeket használjon? Légügyi szakemberekről, akiknek az angolja olyan, hogy szégyenemben majdnem az asztal alá bújtam a maastrichti Eurocontrol tárgyaláson? Nemzetközi építőipari cég tervezőjéről, akinek az elnagyolt és statikailag hibás (életveszélyes) terveit az alkalmazottak titokban javítgatják, mert máskülönben megsértődik? Gyógyszeripari szakfordítóról, aki a guinea pig-et guineai malacnak fordítja? Kommunikációs menedzserről, aki nem tudja, mi a különbség az egyelőre és az egyenlőre szavak között, és a kezéből kiadott kommünikék, sajtóanyagok hemzsegnek a helyesírási, nyelvtani, stilisztikai hibáktól - és akkor szerencsére még nem szólalt meg. Sorolhatnám napestig, de tényleg. Versenyszférából. Cserébe ismerek egy csomó olyan embert, akit azért nem vettek fel ide vagy oda, mert túlképzett. Értsd: a végén még veszélybe sodorta volna a langymeleg dilettantizmusban tapicskoló seggfejek uralmát.
Minőségi munkavégzés Magyarországon, my ass...
Na, jó álmodozást.
0xFFFF 2008.11.14. 06:47:51
...Lényeg tehát az, hogy aki külföldről tér haza, az véletlen sem lehet okos, bölcs stb. Hát igen, mintha pont valami ilyesmi mentalitásról beszéltem volna a szemétdombi kiskirályok kapcsán is..."
A lényeg tehát nem ez volt, hanem az, hogy unalmas, hogy minden külföldön járt hazánkfia zseniként tér haza. Saját maga szerint. Te is így érzed. Nos, a más országban szerzett tapasztalat valóban szélesítheti a látókört de nem okoz hirtelen megokosodást. Ez nem járvány, hanem egy álom, amiből még nem ébredtél fel, tehát: Hey ! Ébresztő !
Manyizga (törölt) 2008.11.14. 07:35:26
2, az IQ-mérés mindig csak egy relatív értéket ad. Vagyis az adott népességcsoporthoz KÉPEST hol áll az illető IQ-ja. A teszt akkor jó, ha az adott népesség átlaga 95-105 közötti. Mondok egy példát: az óvodásoknak készült teszten (3-7 évesek) simán elérhet valaki 180-as értéket, felnőttként. :)
(Ezért szoktam mosolyogni pl. Sharon Stone 140-es IQ-ján. Lehet annyi, de USA-népességhez mérten. Európában/nálunk lehet, csak 100 lenne... )
egyenlítő 2008.11.14. 07:46:12
Ez így, ebben a formában nem igaz. A 100-as IQ definíciószerűen a mindenkori átlagnak felel meg. 90-es szint felett van kb. az emberek 65 %-a, tehát ez a feltétel kb. 35 %-ot szűr ki.
Rob67 2008.11.14. 07:58:36
En nem szeretnek okoskodni. En is kulfoldon elo magyar vagyok.
Ilyen baromsagok errefele nincsenek.
Ergo menjen a f@szom haza...
Bocsi :)
paráznabillegető 2008.11.14. 08:26:56
heti egy lottó már az? tózsdei értékpapírok birtoklása minek számít?
faszság. a függőség, na az lehet kizáró ok, de a szenvedély...
eh.
Nolet 2008.11.14. 08:30:23
Nem Sch B a monogramod? Akkor ismerjük egymást
missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.11.14. 08:43:52
1. ha vki alkoholista, akkor az hogyan látszik az IQ-tesztből? Sehogy. Ha pedig csak IQ-tesztből tűnik fel, akkor már régen rossz. A munkahelyen ugyanis inkább a teljesítményéből lehet megítélni a dolgozót.
2. Alapvetően, ha valakit kiválasztás során tesztelnek mindenfélére, akkor dönthet: ha nem tetszik neki, visszalép az álláspályázattól. Ezért kiválasztásra oké a teszt. Aki bent van, annak miért IQ-teszt? Miért nem nemzetbiztonsági vizsgálat? Mert ugye, aki bent van, már valamilyen kiválasztáson átesett (én kis naiv), tehát "csak" azt kell megtudni, zsarolható-e ill. megvesztegethető-e. Ez pedig nem hajlam kérdése, hanem értékítélet, erkölcs kérdése. Itt megsütheted az IQ-tesztedet...
3. Az összes, emberek életében vájkálni kívánó szabály mellett azt az érvet szokás felhozni, hogy "akinek nincs takargatnivalója...". Jah, kérem, ez esetben járj ruha nélkül, elvégre ha nem vagy hermafrodita, nincs mit takargatnod.
Nolet 2008.11.14. 08:49:30
Kedves Headhunter!
Abszolút nem kötözködésnek szántam amit írtam, sőt. A reakciód nem minősíteném, de kicsit gondold át. Ha Te azt komolyan veszed, hogy attól, hogy interjúztatsz több száz (ezer tök mindegy) embert, attól bármi közöd lesz bármilyen valósághoz, nagyobbat tévedsz, mint hinnéd.
Ugyanis az interjúk során pont te magad teremtesz egy mesterséges valóságot, aminek a sarokkövei a te fejedben (akár szakmailag jól, ezt nem tudhatom) lévő tudás által meghatározott sémák. Ennél fogva, te nem ismersz több száz valós embert, csak ezeknek az embereknek a te sémáidra jobban- rosszabbul történő reagálásaiból létrejövő, a való élettől teljesen elrugaszkodott személyiségét. És ez valamilyen szinten mindenképp standardizálja az általad látott szeletét a valóságnak.
Hozzáteszem. Ez nem biztos, hogy baj. Neked az a dolgod, hogy a magyar munkaerőpiacon boldogulj. Valószínűleg (a blogodból ítélve is) ezt jól is csinálod. A komoly bajt ott látom, hogy meg vagy győződve a te kis valóságod mindenhatóságától. De hogy Szárnyati Gézára utaljak, lehet, hogy neked van igazad, és ezt így kell felfogni, és ez a hozzáállás a nyerő a magyar ugaron.
És: Nem akarok én észt osztani, hogy bezzeg a külföld stb. Csak egyszerűen olyan sors jutott nekem, hogy nagy szeletből (értsd nem egy helyen valahol élek, hanem sok ország, sok helyzet) tudok mintát meríteni, amiből egy konzekvenciát tudtam eddig levonni. A Lajtától nyugatra a dolgok működnek, és a mi hozzáállásunk ott nem működik. Ennyi.
Nolet 2008.11.14. 08:56:00
Teljesen igazad van, amiket leírtál, és bár az írásodból látszik, hogy nincs szükséged megerősítésre, de azért:
Nem. Nem ülsz magas lovon, kulturált szép ellenvéleményt fogalmaztál meg amire HH pont "magyar" módon bírt reagálni. Magas lóról, félve, hogy a saját kis ködvárába valaki bevilágít.
De azt meg nekem (neked, meg még aki haza akar jönni) kell tudomásul venni, hogy itt ez van. És most túl jónéhány interjún, fejvadászon stb stb. be kell látnom, hogy vagy beállok a sorba, vagy folytatom kinti pályafutásom. Máshogy nem megy.
Nolet 2008.11.14. 09:00:47
3. Az összes, emberek életében vájkálni kívánó szabály mellett azt az érvet szokás felhozni, hogy "akinek nincs takargatnivalója...". Jah, kérem, ez esetben járj ruha nélkül, elvégre ha nem vagy hermafrodita, nincs mit takargatnod.
Szerintem ez egy erős csúsztatás. Azt gondolom, hogy egy olyan helyen, ahol az adófizetők pénzéből, az adófizetőkért az adófizetők által rájuk ruházott hatalmat gyakorolnak, ott igenis legyen kontroll. Joga van az embereknek ahhoz, hogy a pénzük hatékonyan legyen elköltve.
Az egy másik kérdés, hogy az IQ teszt erre mennyire alkalmas. Láttam én már olyan 130-as IQ-jú embert, aki komplett szociopata volt, vagy csak egyszerűen olyan hozzáállása volt a munkához, hogy meg volt sértődve, ha valamit el kellett végeznie.
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.14. 09:33:48
azt hol olvastad, hogy az IQ teszt kimutatna bármi más is (alkoholizmust) az IQ-n kívül? nyilván nem, max, ha olyan logikai kérdések is vannak benne, mint hány boros és sörösüveget kell visszavinni ahhoz, hogy tudjunk venni 1 üveg Éva vermouth-ot. tehát a cikkben is több féle tesztről volt szó, amivel fel próbálnák mérni a többi kockázati tényezőt.
"Jah, kérem, ez esetben járj ruha nélkül, elvégre ha nem vagy hermafrodita, nincs mit takargatnod." ja igen, megvan, ha a szomszéd gyerek a kútba ugrik, meg mert minek enni, úgyis éhesek leszünk, stb. imádom a szélsőséges példákat, mint érvelés :)
Nolat, Szárnyati:
azt, hogy kinek van igaza, és ki látja a "valóságot" nem én kezdtem. az meg sajnos tipikus, hogy a külföldről jött magyarok (nem tudom, ez most sértés, hogy lemagyarozlak, nem szándékom) osztják az észt, és fáj nekik, hogyha itt nem nyalnak be nekik csontig. hát, sorry. lehet, hogy ti kivételek vagytok, de sajnos egyelőre nem ez jött le.
továbbá a tapasztalatomat nem csak jelöltekkel való interjú szituációkból merítem, a felsorolt "inkompetens mérnök, főorvos, légügyi szakember"-szerű példát és kb. ugyanannyi ellenpéldát én is fel tudok hozni.
Egyébként meg örülök, hogy írtok, csak nem szeretem az "én látom az okosságot, majd én megmondom te mit tudsz/nem tudsz" mellényt
Nolet 2008.11.14. 10:21:08
HH!
AZt hiszem nem olvastál elég figyelmesen, de beírom még egyszer:
De azt meg nekem (neked, meg még aki haza akar jönni) kell tudomásul venni, hogy itt ez van. És most túl jónéhány interjún, fejvadászon stb stb. be kell látnom, hogy vagy beállok a sorba, vagy folytatom kinti pályafutásom. Máshogy nem megy.
Szóval nem osztom én itthon az észt, mert tisztában vagyok a magyar valósággal.Csak itt a blogon, mert itt beszélgetünk és elmondom amiket tapasztaltam.
Bizony, ha elmegyek interjúra, netán hozzád, azt fogom mondani amit hallani akarsz és nem azt amit gondolok.
Miért is? Eddig mindössze egy olyan interjún voltam, ahol nem hülyeségeket kérdeztek, hanem a pali felmérte mit tudok, hogy állok a világhoz, a munkához, és elmondtam, hogy mihez értek, és kiderült, hogy ahhoz elég jól. Köpni nyelni nem tudtam, mert rájöttem, hogy 15 (!!!) perc után úgy jöttem el az interjúról, hogy minden olyan dolgot megtudott az ember rólam, amit máskor a 1-1,5 órás interjúkon meg szoktak tudni. Beleértve a szubjektív, hozzáállásbeli kérdéseket is.
Kicsit árnyalta a képet, hogy utánanéztem az ember előéletének,kiderült több év USA:(
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.14. 10:31:46
missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.11.14. 10:43:17
Itt olvastam: "Mondjuk én a jelenlegi dolgozói állományra is megcsinálnám a tesztet, kidőlne pár haszontalan lébecoló kövület, egy pár alkoholista és jó pár korrupcióra hajlamos ellenőr."
IQ-teszt alapján pont egyiket sem lehetne kiszűrni, de mindegy.
Egyébként a személyiségi jogok pont itt sérülnek: aki bent van, az már nem egy kiválasztási folyamatban vesz rész, tehát nem lehet alávetni kiválasztási tesztnek, megfenyegetve azzal, hogy ha nem vállalja, akkor repül. Ha pedig nem volt ilyen lehetőség hagyva a munkaszerződésben ("Munkáltató fenntartja a jogot, hogy ilyen-olyan időszakos vizsgálatokat végezzen..."), akkor ez munkaszerződés-módosítás, amit ugye így nem illik, főleg nem állami hivatalban.
Más kérdés, hogy az alkalmatlanokat ki kell szűrni, az mindenki érdeke, csak éppen az eszközökben illene válogatni.
Nolet 2008.11.14. 10:43:40
Ja. Mint a mellékelt ábra mutatja igen. Akkor hogyan lehet, hogy nem találkoztam még ilyennel? Mint munkavállalót nem érdekel engem, hogy Usa nem usa. Miért nincsenek ilyen emberek?
De ehhez nem elég a józan paraszti ész. Ehhez sokkal több kell, mert ha nem így lenne nem ez lenne az arány...
Egyébként ha engeded, hogy véleményem megosszam: Nem az volt a dolog kulcsa, hoyg az ember készült belőlem. Nem készült, nem volt ideje rá, ezt mondta is. Saját maga tudta mit akar, vállalta a véleményét. Tudta mit akar tudni, tudta mi fontos neki.
hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.14. 11:01:03
nem csak az IQ tesztet csináltatnám meg, nem fogalmaztam akkor egyértelműen. ill, azt gondoltam egyértelmű...
Nolat
egyet mondunk, nem elég a józan ész, józan ész + tapasztalat, mint írtam. tudta mit akar tudni, tudta mi fontos neki.
hogy miért nincs több ilyen, azt már korábbi post-okban, kommentekben fejtegettük.
akocsis · http://akocsis.blog.hu 2008.11.14. 12:01:52
Csak megerősíteni tudok mindent amit Nolet ír.
Tényleg létezik a mintázat: dilettáns vezető védelmezi a szemétdomját és csak droidot hajlandó felvenni.
Úgy látom hogy a fejvadászok ezzel maximálisan tisztában vannak, és ha teljesítmény orientált, kompetens jelölttel találkoznak, akkor nem is küldik tovább (ezzel legalább megóvják az embert egy újabb csalódástól).
Szerencsére vannak normális helyek is, de sokáig tart megtalálni és szűrni kell.
Más
Nagyon kíváncsi lennék arra, amikor egy HR-rel foglalkozó szakember nem csak tanácsot oszt, hanem álruhában "reality check"-et végez...
Mondjuk egy külföldről hazatérő mérnök/középvezető cv-jével, aki őszinte, intelligens, kompetens, eredményorientált, versenyképest fizetést kér, de nem tudja a tipikus HR-es kérdésekre a helyes választ (pl. milyen állat lennél és társai)
Sőt nagyon szívesen látnék ELŐZETES tippeket ettől a szakembertől, hogy hány interjú után fog offert kapni.
Inda Linda 2008.11.14. 12:56:32
Inda Linda 2008.11.14. 13:01:14
Ki lehet mutatni az alkoholizmus okozta elbutulást az IQ tesztből...
missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.11.14. 13:19:23
A hanyattlást lehet kimutatni, nem azt, hogy azt az alkoholizmus okozta.
Balance Of Power 2008.11.14. 13:29:00
Mas kerdes, hogy a tesztek szubjektivek. En mar irtam gyalazatos numerikus tesztet, korrekt verbalisat, de elobbit, mivel hulye vagyok a matekhoz, sose fogom tudni jol megirni, foleg nem 10 perc alatt.
A kulfoldon elok eszosztasa tenyleg baromi unalmas tud lenni, raadasul baromira semmi koze nem volt annak a vitanak a poszt temajahoz. Ha nem is sajat akaratabol kenytelen valaki hazajonni, megis mire szamit itthon? Nem veletlen, hogy elment es nyilvan kinn is kovette az esemenyeket.
Inda Linda 2008.11.14. 13:34:19
Inda Linda 2008.11.14. 13:36:48
Balance Of Power 2008.11.14. 14:52:59
Az volt a kedvencem, amikor AC-n voltam (cegen belul, eleve nem ertem, belsos jeloltkent miert) es rajtam kivul mindenki ilyen mernok meg olyan statisztikus meg informatikus stb. volt. En egy HR-es pozira jelentkeztem, ok meg logisztikusnak, meg fasz tudja milyen muszaki munkakorokbe jelentkeztek. Egy irasvetito papirra elkeszitendo prezentacios feladatra valo felkeszuleskent mindegyik elkezdett grafikonokat rajzolni. Na, akkor mondtam, hogy bazze, mit is keresek itt...
Ha jol emlekszem, IQ-teszte a sorozason is irattak, hat az is tele volt matekfeladvannyal, sorozatok meg ilyen szarsagok. En ugyan ugy erzem, van valamennyi gogyim, de ilyeneket akkor sem tudnek megcsinalni, ha beledoglenek. Az IT-s meg mondjuk nem tud helyesen irni. Objektivitas tehat nem letezik.
egyenlítő 2008.11.14. 21:20:31
Hogy miért olyan buták az amerikaiak? Azért, mert az 1910-es években, a bevándorlókon elvégzett IQ tesztek szerint az olaszok 79, az oroszok 87 és a magyarok 80 százaléka gyengeelméjű volt.
:-)))
váj mí 2008.11.15. 01:12:56
Inda Linda 2008.11.15. 02:12:48
Váj mí: igen, nem jogosítanak messze menő következtetésre,csak annyira, amire megteremtették őket:IQ mérésre :) A neten található IQ tesztek nem standardizáltak.
váj mí 2008.11.15. 12:55:16
Hát éppen ez az. Ahhoz képest, hogy nem standardizáltak, túl nagy jelentőséget tulajdonítanak nekik, hogy aszongya: "hű-de-kafa-140-es-az-iqm-a-tied-meg-csak-110". Hát ja, két különböző IQ teszt szerint.
Inda Linda 2008.11.16. 04:01:04
zaragozaB410 2008.12.13. 06:57:11
Az APEH-nál nem csak az IQ-t, hanem a szakmai képességeket is vizsgálni kellene, mert amikor egy ellenőr azt mondja: bebizonyítom, hogy kiköltözik a híd alá a gyerekeivel együtt, majd két év után elnézést kér, mert ő még csak most tanulja a szakmának azt a részét amiből megérti, hogy két évvel ezelőtt mivel érveltem (jogosan)a hülyeségük miatt (addigra tönkre tettek) akkor mitől is félnek ezek az intelligens, szakmailag képzett munkaerők?
vilnius 2008.12.13. 15:16:44
Vicces, amikor egyesek a hozzászólásaikban bizonygatják, hogy milyen fasza gyerekek, amiért a 21. században az Európai Unión belül bevándorlók lettek egy idegen országban. Gratulálok. Az, hogy valaki átlép egy országhatárt még nem ad automatikusan bölcsességet vagy boldogságot, mint ahogy nem is érdem. Minden országnak megvannak a maga jó és rossz oldalai és éppenhogy beszűkült látásmódra utal azt sugallni, hogy Mo. = pokol, külföld = Kánaán. Ezt egy falusi kocsmában biztosan könnyű megkérdőjelezhetetlen axiómaként elfogadtatni az irigykedőkkel, de én nem tartom igaznak -- és mondom ezt úgy, hogy hosszabb-rövidebb ideig éltem Franciaországban és Sóciában is és tudatosan döntöttem úgy, hogy hazajövök. Ezidáig nem bántam meg
"menj el egy tetszőleges közhivatalba ügyet intézni"
Aha, fantasztikus. Külön blog-ot írhatnánk arról, hogy Fro.-ban és Skóciában hova menj el és mit próbálj meg csinálni, merthogy arrafelé is vannak érdekes dolgok... Kiragadni néhány negatív példát Mo.-ról és néhány pozitív példát Nyugat-Európából nem hiszem, hogy teljes képet adna vagy hogy a blog/poszt témájához tartozna
Akik Hhunter-t szidják nem hiszem, hogy figyelmesen olvassák a blog-ot, mert mostanra már kiderült volna számukra is, hogy a magyar HR-es átlagnál jóval érettebb és elhivatottabb
Hogy mi mennyire relatív; Mo. és Pest csak nem lehet annyira szörnyű ha jónéhány brit és francia jóideje itt él és nem csak menedzserek, bocsánat: manager-ek
Utolsó kommentek