Q az IBS-re való jelentkezést fontolgatja:

Szia!
 
A HR-es blogodon találtam rá a mailcímedre. Nagyon jó dolog, hogy kicsit fellebbented a fátylat a szakterületedről, elég nehéz kiismerni magamat azon, hogy tulajdonképpen mégis mi alapján ítélik meg a pályakezdőt, amikor már mindenkinek van ilyen vagy olyan diplomája...
 
Én magam elég korán, 16 évesen saját vállalkozásba kezdtem (informatika), ami a közelmúltig elég jól ment, mostanában viszont nem látom lehetőségét annak, hogy fejleszteni tudjam. Pláne ebben a nem éppen túl kedvező gazdasági helyzetben, ami a magyarországi adóterhek mellett már megkerülhetetlen akadályt jelent egy fejlődni kívánó kisvállalkozás számára. És eddig a sírás.
 
Most lassan 22 éves leszek, és úgy érzem, ideje lenne kipróbálnom magamat rendes munkavállalóként is, mivel egy időre elegem lett a vállalkozósdiból. Ehhez először találnom kellene egy főiskolát/egyetemet, ahol amellett, hogy tanulhatok is valamit, olyan diplomát szerezhetek, amivel nem indulok hendikeppel a CV rostánál.
 
A kérdésem az, hogy vajon mennyit ér az International Business School (le tudom írni, az már jó pont, ugye?:) ) gazdálkodás és menedzsment diploma, a 3. évben kötelező 11 hónap szakmai gyakorlattal, felsőfokú angol és középfokú francia nyelvtudással? Marketingre, vagy IT menedzsmentre szeretnék specializálódni, még nem tudom melyik.
Itt kapnék egy magyar közgazdász diplomát, egy angolt, mert angolul folyik az oktatás (Oxford Brookes University, BA in Business Studies), és valószínűleg a 4 év után plusz egy év alatt el tudnék még végezni egy angol IT Management and Business BA diplomát is, mert sok közös óra van az előző szakkal. Tehát igazi papírgyűjtésről van szó.
Azért az IBS-t favorizálom, mert ott nagyon szépen megtanulnék angolul beszélni, és ahogy láttam, az oktatás is elég gyakorlatközpontú. Ezzel a magyar felsőoktatás úgy láttam, nem tudja felvenni a versenyt, nagyon érdekesek voltak az órák amelyeken részt vettem.
 
Szerinted érek ezekkel a papírokkal valamit, vagy körberöhögnek? Hallottam olyan pletykákat, hogy az IBS csak egy sznobtartály, pénzes szülők nagy arccal rendelkező gyerekeinek, ahol nem tanulnak semmi használhatót.
 
Nagyon megköszönném, ha megosztanád velem erről a véleményedet, sokat segítenél!
 
Én, a helyedben, mivel írtad, hogy informatika területén dolgoztál, informatikai alapképzésre mennék, ott is van IT menedzsment szakirány. De ha már menedzsment, és magas szintű angol, akkor az IBS szerintem nem rossz választás - hozzáteszem, nem ismerem az oktatás színvonalát. Annyit mondhatok, hogy negatív előítélet nincs az IBS-en végzettek felé, akiben van, az nyilván a szőke, Smart-tal suliba járós cicákra gondol, akik miatt lehet, hogy az egy négyzetméterre eső sznobok száma magasabb. Viszont te nem miattuk mész oda, hanem tanulni, emellett pedig röhögni a sznob picsák/zselésfejű köcsögök suta semi-celeb viselkedésén, az affektáláson és a kiszámítható megnyilvánulásukon meg amúgy is élmény.
 
Tehát, IBS-sel nem röhögnek körbe (a Gábor Dénes-nek van egyelőre ilyen "kitüntetett" szerepe), a fő kérdés pedig az, hogy "nem tanulnak semmi használhatót", vagy "nem tanítanak semmi használhatót". Ez utóbbi számít csak.
 
Egyébként meg grat a felelősségteljes és előrelátó gondolkodásodért! Korosztályod kevés tagjára jellemző sajnos.

A bejegyzés trackback címe:

https://headhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr33753882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarósi Csaba 2008.11.17. 13:33:16

Üdv, cikket készítek a távmunkáról és lenne pár kérdésem, megkeresnél mailben?

köszönöm,

mcs

hhunter · http://headhunter.blog.hu 2008.11.17. 14:27:54

mcs, küldtem e-mailt, de egyébként meg ha jól körbenézel az oldalon: "Ha pedig te kérdeznél, beolvasnál, vagy élményedet megosztanád:

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2008.11.17. 15:33:44

"suta semi-celeb viselkedésén" LOL :-)))))
Amúgy egyetértek, vannak jobb-rosszabb hírű iskolák, de úgyis az számít, amit te megtanulsz. Az iskola egyébként is az első munkahely utánig esik nagyobb súllyal latba szvsz.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2008.11.17. 19:50:51

Mint volt IBS-es tennek egy epito jellegu hozzaszolast :)
Szerintem IT-re ne ebbe a suliba gyere, mert itt inkabb alapszinten oktatjak a szamtech-et. Altalanossagban az oktatas szinvonalarol annyit, hogy - legalabbis ket eve amikor vegeztem - nem kellett halalra tord magad agyilag, bar sokan mast mondtak, lehet szak valogatja. Mindamellett en azota is azt mondom hogy lehet hogy az elmeleti oktatas igen lapos volt, de viszont a gyakrolatias megkozelites jol mukodott es sokkal tobb hasznat tudtam venni kesobb, nehany igy megszerzett tapasztalatnak, mintha tudtam volna az elmult husz ev legnagyobb marketing-gondolkodoinak nevet.

Az h ott sznobok vannak, hat istenem, a tarsadalmilag (anyagilag) magasabban levok ertelemszeruen kevesse fogjak az okoritofulposi egyetemet valasztani; szerintem ez nem meglepo. Mindenesetre legalabb kapcsolatepiteni jo hely, ha az ember tul tud lepni azon, h abban a tarsasagban tobb penz folyik el egy esti bulin, mint masutt egy het alatt mondjuk.

TollasAttila · http://www.tollasattila.com 2008.11.21. 23:02:45

Az előző komentekben benne van a veszély is. Hadd induljak ki a magam példájából: több IBS-en végzett emberrel kerültem munka és személyes kapcsolatba. Sajnos nem tapasztaltam lenyűgöző tudást, én is beálltam azok táborába akik szkeptikusan fogadnak egy IBS-t végzett.
Mielőtt elindul a mégis jó az IBS kommentáradat, ne tegyétek! biztos van kivétel, mint a szőke nőknél is...
süti beállítások módosítása