A. kérdezte, hogy "Szerinted melyik érdemesebb lehetőség, várni a megfelelő pozícióra vagy ugrani mindenre, amit legalább egy kicsit ismerek? Kérdezem azért, mert nemrég egy HR-es interjún nem voltunk egy síkon. A HR-es szerint az a szép és tisztelendő, ha a pályázó kitartó türelemmel vár a neki megfelelő pozícióra, akár hónapokat is. Én viszont azt mondtam, hogy persze, de ha anyagi megélhetés kerül szóba, akkor az ember óhatatlanul elkezdi alábbadni az elképzeléseit és egy idő után elvállal olyasmit, amit tűzoltásként végez minimális lojalitással és ugrik az első alkalommal. Erre ő azt válaszolta, hogy az nagyon csúnya viselkedés, mert az a munkaerő hetekig, hónapokig többletteher és végre amikor kezdene önálló lábra állni, akkor pattan meg. Szerinted? Blog szerint? Várni a "tökéletes állásra", vagy ugrani mindenre?"

Ez egy örök dilemma, nem hasznos persze ezt a munkaadó orrára kötni, de tény, hogy akinek hónapokig nincs állása, és kényszerhelyzetben van, alább adja. De mivel alább adni senki sem szeret, így amint lehet dobbant - kivéve, ha kellemesen csalódik az új helyben, és jól érzi magát, átértékeli a korábbi elvárásait, megéri neki ott maradni, esetleg még szintre is kerül idővel.

De nagy általánosságban tényleg az a jellemző, hogy aki sok egy adott pozícióra, arról azt feltételezik, hogy menni fog, vagy elégedetlen lesz. Ennek nyilván van is alapja, csak sajnos ez így egy nagyon nehezen feloldható ellentét, ahol mindkét oldal érvei érthetőek.

Aki megteheti, várjon a számára ideális pozícióra, de azt is megértem, hogy sokan ezt nem tehetik meg. Nagyobb okosságot nem tudok erre mondani, egyébként is aránytalan a magyar munkaerőpiac, ráadásul most kevés a nyitott pozíció és sokan vannak kényszerhelyzetben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://headhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr881262725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akocsis · http://akocsis.blog.hu 2009.07.28. 12:12:16

Magával a kérdésfeltevéssel nem értek egyet.
Szerintem senki ne fogadjon el olyan állást, amit már eleve gáznak tart. Legyen motiváció (az anyagiakon felül), ne utálkozva menjünk dolgozni minden nap.
(Ez alapvetően adott: pl. én informatikus vagyok, szeretek informatikával foglalkozni, a cégeknek pedig informatikus kell, tehát win-win)

Alább lehet adni az elvárásokat, de ennél alább soha semmilyen körülmények között ne!

Ha a jelenlegi munkahely esett e szint alá, akkor célszerű otthagyni, akár van kilátásban másik állás akár nincs.

Amikor munkanélküli voltam, inkább kerestem 6 hónapig egy rendes helyet, mint hogy beleragadjak egy rosszba. De a "rendes hely" tekintetében igyekeztem rugalmas lenni, nehogy irreális elvárásaim legyenek.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.07.28. 14:21:16

Ez a HR-es mit gondolt? Hobbiból keres a levélírónk állást, mert unja magát otthon?

Ha felvetné a pénz, akkor nem állást keresene. Ha felkopik az álla, akkor meg minden munkát elvállal. Lehet, hogy a családját is etetnie kell, büszkeségét hát félredobja, képességeit prostituálja, fogát összeszorítja, és reménykedik egy szebb jövőben.

A munkáltató is érthető, de neki talán egy hamar kilépő munkaerő nem jelenti a család éhezését... így talán őt tudom sajnálni egy ilyen helyzetben - de nem nagyon.

Abból még cégnek baja nem volt, ha jól képzett emberei voltak - oldja meg, használja ki a lehetőségeit!

A Tyne folyó déli partja 2009.07.28. 18:35:37

@akocsis: ja, ne fogadja el, várjon türelmesen, közben meg haljon éhen, lehetőleg családdal együtt, kapcsolják ki a villanyt, stb...hogyne. szerintem te vagy nagyon fiatalka vagy, vagy még sose voltál igazán pénzszűkében. (vagy mindkettő.)

Jafinka 2009.07.28. 20:57:16

Szerintem egy ideig lehet várni, ha az anyagi helyzet engedi, de ha nem akkor alább adni és elhelyezkedni. Ki tudja, mi sül ki belőle?! Ha más nem, tapasztalat és a jellem fejlődik.
Más kérdés, hogy a sokat tapasztalt HR-esnek hogy magyarázom el, hogy mennyire az álmaim állása... Jó színészek és jó beleérző képességű emberek előnyben :)

A Tyne folyó déli partja 2009.07.29. 09:31:02

@Jafinka: meg főleg, járhat úgy, ahogy a keresztanyám pl. üzletvezető-helyettes vagy mi volt egy kocsmában (egész pontosan mindenes, mert a pénzügyekkel is foglalkozott, meg fel is szolgált...), lebontották, elvesztette a munkahelyét. utána sokáig keresett, már ötvenen felül, és bekerült egy gyárba, szalagra. elvállalta, dolgozott ott egy ideig, aztán rájöttek, h. anyanyelvi szinten beszél németül, feltették az irodába (német cég. vagyis, már az...). ha nem kezd el a szalagon dolgozni, sose kerül be az irodába, ami azért kényelmesebb munkahely. és onnan is ment nyugdíjba.

akocsis · http://akocsis.blog.hu 2009.07.29. 11:18:07

@Animacs: Igazad van, fiatal 35 éves vagyok, és csak a személyes véleményem írtam le, ami esetleg nem tökéletes és eltér másokétól :)

Biztosan vannak olyanok, akik máról holnapra élnek, és azonnal kell nekik bármilyen munka, vagy különben kikapcsolják a vizet és villanyt.
Remélhetőleg nem ezek az emberek vannak többségben, szóval a többség azért talán tud várni egy megfelelő állásra.

A sztori másik oldala, hogy pocsék állások azért léteznek, mert mindig akad a munkaerő piacon olyan balek, aki "minden mindegy" alapon elfogadja.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.07.29. 15:13:46

Pocsék állás azért van, hogy valaki összeszedje a szemetet az utcán, kiadja a Big Macet nagy kólával és bruttó 120-ért megtanítsa a gyerekedet írni...

akocsis · http://akocsis.blog.hu 2009.07.29. 16:30:28

Elnézést, talán félreérthető voltam. A "pocsék állás" kifejezést a cikkre vonatkozóan kell értelmezni, azaz "dobbantok amint lehet".

Feltehetőleg aki a cikket megírta, nem a mekisekre és az utcaseprőkre gondolt elsősorban.

A tanárokról meg annyit, hogy sokuk hivatástudatból dolgozik.

A Tyne folyó déli partja 2009.07.30. 09:33:06

@akocsis: minden tanár, aki marad...én kemény 59ezer forintot kaptam 2000ben,és ez volt a magasab kategória, mert egyetemi végzettség. aki főiskolát végzett, az kevesebbet kapott. utána titkárnőként bruttó kb. bruttó 130ezret, mert ahhoz adtak nyelvvizsgapótlékot is, (a tanári álláshoz nem, merthogy ugye a nyelvet tanítottam.) akkor ki az, aki a pénzért marad? ja,é s ezért kaptam 26 órát (21 volt a normál), négyig mindennap voltam (olyan suli volt, ahol addig voltak a gyerekek, tök jó háromkor angolórát tartani egy kilencévesnek, baromira tud koncentrálni).
de most mesélte egy ismerősöm, a lánya részmunkaidős volt suliban, négy napot dolgozott, kilenctől kettőig, osztályfőnök-helyettes, kapott érte 60ezer forintot. most elment a bíróságra fordítani, totál lazán veszi mindenki a munkát, 360ezret keres, van ingyen telefon, kajajegy, ruhapénz (suliban semmi plusz nem volt), de a kollégák panaszkodnak,h. kevés a pénz. akkor csodálkoznak,h. nem maradnak meg a tanárok? ráadásul tanítani baromi stresszes is, csomó felkészüléssel jár (anyukám is csak akkor hitte el, mikor látta,h. mennyit dolgozom itthon, ok, én egyesek szerint túl lelkiismeretes vagyok, de akkor is. szerintem az nem rossz dolog, főleg tanárnak...). és a szülők is elvárják,h. a tanár nevelje a neveletlen gyerekét, márpedig a tanárnak min. 20/osztály gyerek van a gondjaira bízva, nem egy-kettő, mint a szülőnek,és a tanár már hozott anyagból dolgozik.

Vegaaa 2009.07.30. 18:53:49

szerintem elöre sose tudni hogy mi lesz a munkahelyeden, vagy milyen munkahelyed lesz pontosan. én speciel felsöfoku végzettséggel és angol nyelvtudással árufeltöltö vagyok egy hiperben lassan 1 éve. mivel ez egy biztos állás és nem halok éhen (meg a kereskedelem is érdekel), ezért nem hagytam ott kapásból. mivel ez idö alatt kiderült hogy nem vagyok hülyegyerek (fönökök távollétében a hatáskörömet túllépve intézkedtem sokszor és jól), ezért most kinéz nekem egy gyakornoki állás. beszélgettem osztályvezetökkel és ök mondták hogy volt aki 8 hónapi polctömés után már osztályvezetö lett, de volt akinek ehhez 8 évet kellett várni. ezek után azt hiszem hogy a postban feltett kérdésre egyáltalán nincs válasz.

A Tyne folyó déli partja 2009.07.31. 11:31:17

@Vegaaa: pontosan. ha otthon ül az ember, azzal nem megy semmire, se pénzt nem keres, és az ilyen véletlen állásajánlatok is elkerülik.

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.08.06. 16:00:45

@akocsis:
Meglévő munkahely mellett új állást keresni egzisztenciális szempontból ideálisabb. Még ha nem is érzi valaki jót a jelenlegi helyén, akkor is szerencsésebb így keresgélni, mint munkanélküliként a bizonytalanságot megélni.
Azt tapasztalom, az állás nélküliek csak kis hányada tud 4-5 hónapot vagy ennél több időt kivárni a megfelelő állás reményében. Jó érzés a társadalom hasznos tagjának lenni (dolgozni) és a megélhetéshez szükség van keresetre.

A munkavállaló oldaláról is érthető, hogy kényszerhelyzet miatt az igényeit lejjebb adja, s olyan munkát is elvállal, amiről ő maga is tudja, átmeneti megoldás. HR oldalról szintén érthető, hogy a kevésbé motivált embereket nem javasolja az állásra.

A legideálisabb az, ha olyan munkát végzünk, amit szívvel-lélekkel tudunk tenni. Amennyiben nem, a kezünkben a lehetőség, hogy valósítsuk meg álmainkat. :)
süti beállítások módosítása